Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 10-09-2004 19:40:09

Vernieuwde site??

Vanmiddag heb ik de nieuwe XOOX.NL site online gezet. 'Huh, nieuw?', zul je nu waarschijnlijk denken. Ja, ik ben de afgelopen 2 weken bezig geweest om de layout volledig over te zetten naar CSS (Cascading Style Sheet), daarbij heb ik alle tabellen uit de pagina verwijderd. Ik las nl dat tabellen je site nogal traag zouden maken. Nu is alleen de poll nog een tabel, de rest is helemaal met CSS gemaakt. Ook maak ik nauwelijks nog gebruik van een transparant 1 pixel plaatje om onderdelen te positioneren. Dat kan allemaal met CSS. De grote van de pagina's is nu ook terug gebracht van 13kb naar 9kb. De site zou in theorie dus iets sneller moeten zijn.

Handig is ook dat we je nu meerdere lay-outs kunnen aanbieden waarna de bezoeker zelf kan kiezen welke lay-out hij/zij het leukst vinden. Dat gaan we straks zeker doen en daarbij bieden we dan ook oude lay-out aan, aangezien zo'n 27 procent deze lay-out nog niet je van het vonden.

Tot slot ben ik benieuwd of de site er nog wel in iedere browser goed uitziet. Ik heb getest in IE en Firefox maar nog niet op de Mac, Icapture ligt er nl uit. Kom maar op met dat commentaar.

Valid XHTML 1.0! CSS
:: bemoeienissen
harmen op 10 September 2004 - 20:22  §

zit nu met opera naar je site te loeren en zie geen verschil met eerst.

T-Bone op 11 September 2004 - 08:55  §

Het ziet er ook in Safari prima uit....

wim op 11 September 2004 - 10:06  §

Ook in Twente ziet het er perfect uit. :lol:

michiel@michielveenstra.nl op 11 September 2004 - 10:38  §

Is u ook in te huren :-)?

Helaas kun je je hier niet meer mee bemoeien...