Muziek
05-11-2004 15:11:49
Flop.....
Begin jaren 90 was er een nieuw initiatief waarvan ik bijvoorbaat al voorspelde dat het zou floppen; de cassette-single. Dit was een cassettebandje waarop achter elkaar de 2 nummers, die normaal op een vinyl- of cd-single stonden, gezet waren. De B-kant was precies hetzelfde. De prijs was hetzelfde als een vinyl-single maar de kwaliteit haalde het bij lange na niet, dat is nu eenmaal de eigenschap van een cassette. De doelgroep was ongetwijfeld de jongeren maar die zag ik echt niet een cassettebandje van 2 nummers in de walkman stoppen. Volgens mij zijn de cassette-singles niet veel langer dan een jaar op de markt geweest.
Ik heb er overigens wel zo'n 25 in huis. Die won ik bij een spelletje van de Tros (de complete cassette single top 25). Ik heb er heel wat gesloopt om er jingle cassettes van te maken, daar leenden ze zich wel goed voor


Ik heb er overigens wel zo'n 25 in huis. Die won ik bij een spelletje van de Tros (de complete cassette single top 25). Ik heb er heel wat gesloopt om er jingle cassettes van te maken, daar leenden ze zich wel goed voor

