Web-Log
28-12-2004 12:31:00
Huishoudelijke bericht II
Vannacht ga ik een nieuwe server plaatsen waar XOOX.NL op draait. Dat betekent dat de site een paar uur onbereikbaar zal zijn. Ik verwacht rond een uur of 11 te beginnen. Ik hoop dat daarna onze site een stukje sneller zal zijn, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Ik zag nl dat wij ook behoorlijk wat last hebben van de Santy Worm. En of onze website onveilige PHP code bevat durf ik niet te zeggen, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van......
Ik weet wel dat de logfiles de afgelopen dagen soms wel 6 a 7 keer groter waren dan een gemiddelde dag, ik kon eruit opmaken dat het met die Santy worm te maken heeft. Dat verklaard in ieder geval ook waarom de site nogal eens traag is.
Voor de geinteresseerden: de oude server was een Pentium II 350 MHz met 256 MB, de nieuwe zal een Celeron 2,66GHz en 512MB aan boord hebben.
In de loop van de nacht hopen we weer online te zijn.
Ik zag nl dat wij ook behoorlijk wat last hebben van de Santy Worm. En of onze website onveilige PHP code bevat durf ik niet te zeggen, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van......
Ik weet wel dat de logfiles de afgelopen dagen soms wel 6 a 7 keer groter waren dan een gemiddelde dag, ik kon eruit opmaken dat het met die Santy worm te maken heeft. Dat verklaard in ieder geval ook waarom de site nogal eens traag is.
Voor de geinteresseerden: de oude server was een Pentium II 350 MHz met 256 MB, de nieuwe zal een Celeron 2,66GHz en 512MB aan boord hebben.
In de loop van de nacht hopen we weer online te zijn.