Film
10-10-2010 12:32:33
T-Virus

Gisteravond in Pathé Schouwburgplein Rotterdam gezien: Resident Evil: Afterlife 3D in zaal 5; met het IMAX 3D effect.
Samen met vrouw en schoonzus lekker genoten van deze lekkere zombie-film met fanatstische special effects, fraaie beelden en de nodige schrikeffecten! We hadden ons huis- werk gedaan door de afgelopen week de eerste drie delen van de Resident Evil reeks te zien en we kunnen alvast tijd inruimen voor het 5e deel. Het verhaal over het "T-Virus" dat bijna de totale wereldbevolking heeft geïnfecteerd en ze tot vleesetende zombies heeft gemaakt gaat verder. Een groep nog gezonde mensen is op zoek naar andere overlevenden en gebieden op aarde waar het virus nog niet heeft toege- slagen. Telkens worden ze misleid door The Umbrella Cor- poration, die verantwoordelijk is voor het virus en allerlei ex- perimenten doet op zowel gezonde mensen als op zombies. Alice, de hoofdrolspeelster,is resistent tegen het virus en bezit DNA wat The Umbrella Corporation graag wil hebben om een anti-virus te kunnen maken. Hierdoor bezit Alice ook over extreme krachten en eigenschappen. Het kat en muis spel duurt voort en in 3D beleef je het nóg intenser. Het wordt zelfs behoorlijk intimiderend als er een enorm wapen op de zaal wordt gericht. Ook maken we in deze aflevering kennis met Wenthworth Miller, bekend als Michael Scolfield uit Prison Break. Fijn om hem erbij te hebben want er moet voortdurend ontsnapt worden aan de zombies wat tot zeer spannende momenten leidt. Deze film moet je gaan zien en dan toch zeker in 3D. En als het in je buurt mogelijk is kies dan voor de IMAX 3D variant, want dat is nét weer even intenser, plus dat de 3D bril een stuk makkelijker op je neus zit!