Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Media 08-12-2011 12:05:50

Geheime Zender

Het Agentschap Telecom gaat radiopiraten harder aanpakken. De boete voor het illegaal gebruiken van de ether wordt verhoogd tot 45 duizend euro. Ook wordt er extra gecontroleerd in de kerst- periode, meldt het ministerie van Economische Zaken. Volgens het agentschap worden piraten steeds professioneler. De hob- byisten maken vaker plaats voor feesttentpiraten. Zij gebruiken zwaardere apparatuur met grotere vermogens en hogere antennemasten. Daarmee heb- ben ze een groter bereik en is de overlast groter. De piraten verstoren niet alleen de ont- vangst van commerciële en publieke omroepen, ook het radioverkeer van de luchtvaart en de communicatiesystemen van hulpdiensten ondervinden last. Dat kan levensbedreigende situaties opleveren, stelt het ministerie. Bron: Fok.nl.

Dit kat-en-muis spel zal wel altijd blijven doorgaan... Ooit was ook ik radiopiraat in de jaren '80 - '90 en ben ik zelfs een keertje opgepakt! Toen kwam ik nog weg met een boete van 50 gulden!! Tijden zijn veranderd... En als je nog een impressie wilt horen van piratenzenders in en om Almelo in de jaren '80, dan luister je naar deze registratie... Het blijft spannend!
:: bemoeienissen

Er zijn nog geen bemoeials nav dit artikel.

Helaas kun je je hier niet meer mee bemoeien...