Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Lifestyle 31-12-2011 12:53:36

Kippescheetjes

Astronaut Vuurwerk

Vroegâh... toen hadden we geen nitraatbommen. Wél hadden we astronauten die in mijn herinnering nog best duur waren per slof. Nu koop je 200 kanonslagen voor minder dan een euro! De Chinese concurrentie is hevig toegnomen sinds de jaren '70!! De kanonsla- gen van vroeger waren duidelijk harder dan die astronauten. Overigens was dat vuurwerk van Nederlandse makelij door Schuurmans en is nog steeds via hun site te krijgen in den lande! En héél vroeger, toen ik maar net van mijn ouders zelfstandig vuurwerk mocht afste- ken, kocht mijn moeder altijd een pakje met een 1000 klapper ofzo en haalde dan alle rot- jes los. Het resultaat was een bakje vol met mini rotjes die we kippescheetjes noemden. Omdat ze soms alleen maar een siss-geluid gaven i.p.v. een knal, was de naam treffend!
We hebben het over het formaat rotje dat helemaal links (1) staat op de rij hieronder. Maar
als puber liep ik natuurlijk met de zakken in mijn legerjas vol met astronauten en kanon- slagen door de wijk. En aan het einde van de dag zwarte rauwe vingers van de aansteker.

Klik voor groter
:: bemoeienissen

Er zijn nog geen bemoeials nav dit artikel.

Helaas kun je je hier niet meer mee bemoeien...