Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 10-02-2005 20:12:07

Uitslag Poll

Uitslag Poll
Uitslag Poll: Vroegâh speelde ik met...



Maar liefst 104 mensen brachten hun stem uit en de overduidelijke winnaar blijkt LEGO te zijn. Mis- schien wel niet echt verrassend, maar toch leuk om te weten dat 38% van de stemmers vroeger met de legoblokjes heeft gespeeld. De poppen en barbie's blijven wat achter met samen 17% wat erop zou kunnen duiden dat de vrouwelijke bezoekers van XOOX in de minderheid zijn, óf dat we juist te maken hebben met lekker geëmancipeerde vrouwen. Iedereen weer bedankt voor het uitbrengen van je stem. Een nieuwe poll is weer beschikbaar. Dus laat van je horen!
Web-Log 01-02-2005 12:54:36

Intro-Quizz

Gelukkig, na mijn oproep van 13 januari dat we meer kandidaten nodig hadden hebben we nog 10 extra inzendingen binnen gekregen.

In datzelfde artikel, bij de reacties, zie je ook dat iedereen de Quizz wel erg moeilijk vond, vandaar dat er ook niemand was die dit keer alle 15 fragmenten goed had. Peter de Jong, winnaar van de intro-Quizz van december had er dit keer 11 goed en is daarmee opnieuw de winaar. Dit is de uitslag:



Peter, wederom van harte!, dit keer zonder prijs er wordt nu alleen nog voor de eer gespeeld.

De nieuwe Quizz staat ook weer klaar en we hebben geluisterd naar de deelnemers. Van alle fragmenten hoor je nu het volledige intro. En alle nummers hebben op nummer 1 in de top 40 gestaan. Makkelijker kan het niet. Dus Eljo ook van jou verwacht ik een volledige lijst :) Doordat ik het hele intro heb genomen (dit is overigens 1-malig) is de Quizz wel veel groter geworden (>2MB) en daarom duurt het even voordat de pagina geladen is.

Als er inzendingen binnen komen probeer ik ze zo snel mogelijk in de database in te voeren, je kunt dan vrij snel aan de rechterkant naast de Quizz zien hoe je gescoord hebt. Je kunt je score ook zien als je een oudere Quizz uit het archief opvraagt, de score voor die betreffende Quizz wordt dan getoond (nog niet alle maanden zijn ingevoerd). Deze functionaliteit wordt nog verder uitgebreidt maar ik moet me eerst nog door 2 boeken heen werken.

Tot slot heb ik voor deze quizz geen mail verstuurd naar de gebruikers omdat ik vind dat de quizz te makkelijk is en dat er vele inzendingen binnen zullen komen met alle 15 goed. De winnaar is degene die het eerst alle fragmenten goed geraden heeft en ik vond dat iedereen, in dit geval, dezelfde kans moest krijgen.
Web-Log 30-01-2005 20:17:54

Poll Results

Poll uitstlag
Uitslag Poll: Mijn financiën in 2005:

Poll 17 afbeelding

Tot mijn grote verrassing gaat bij het overgrote deel van de stemmers het vrij te besteden be- drag in 2005 erop achteruit. Bijna de helft zegt dat er minder geld zal zijn voor de leuke dingen in het leven, en dat is natuurlijk geen fijn beeld. Toch gaat 29% erop vooruit dit jaar, terwijl er een kwart op gelijk blijft of het nog niet kunnen inschatten. Iedereen bedankt voor het uitbreng- en van de stem, en natuurlijk is er weer een nieuwe poll beschikbaar. Dus laat van u horen!
Web-Log 21-01-2005 14:09:04

Functioneel

Ik ben vandaag even weer aan het sleutelen geweest aan de weblog. Sinds een paar maand was het mogelijk wanneer je je bemoeide met een artikel aan te geven dat je mail wilde ontvangen wanneer anderen zich er ook mee gingen bemoeien. Een handige functie (dat zou ik zelf ook handig vinden als ik op andere weblogs reageer). Echter we kregen steeds vaker mail dat mensen geen mail meer wilden ontvangen van bepaalde logs en uitschrijven kon je niet. KON... nu kan dat dus wel. Ook is het nu mogelijk om je voor deze service aan te melden ook als je er zelf niet mee bemoeit.

Verder werd er de laatste dagen steeds meer spam verstuurd naar ons reactiedinges dus heb ik gelijk ook daar wat aan gedaan. We kunnen nu weer een aantal weken verder.
Web-Log 17-01-2005 19:17:34

Poll results

Uitslag poll
Poll: Wat kijk jij het liefst?

Poll image


Het is lekker verdeeld: Een verrassende 26% zegt geen clips op televisie te kijken. MTV lijkt het meest geliefd, terwijl een meerderheid zegt te zappen tussen de drie TV stations. Persoolijk behoor ik tot de zappers en zoek ik zo mijn favoriete programma's uit. Iedereen bedankt voor het stemmen en staat alweer een nieuwe poll te trappelen om eens lekker beklikt te worden.
Web-Log 13-01-2005 17:07:48

Intro-Quizz

Kom op nou mensen, dat we geen cd meer weggeven bij onze quizz hoeft toch nog niet te betekenen dat jullie ons allemaal in de steek laten???? Tot nu toe 3 inzendingen. Ik wil er voor het eind van de maand toch wel minimaal 10 hebben, ik steek er niet voor niets (veel) tijd in... Jullie willen toch ook niet dat dit de laatste aflevering is?
Op naar de Quizz, invullen en versturen, hup hup :)
Web-Log 10-01-2005 12:15:34

RSS bij Web-log

Als je niet weet wat een RSS-feed is kun je deze log beter overslaan :)


Web-log.nl heeft vorige week een aantal 'verbeteringen' doorgevoerd. 1 Daarvan is een verkorte RSS-feed. Nu was het al sinds eind november mogelijk om deze korte RSS-feed in te stellen door de eigenaren van een blog maar nu is het standaard de korte versie. Het grote voordel van een korte feed is volgens Joris van Web-log.nl:
Mensen zien in hun feedreader dat je een nieuwe log hebt geplaats, lezen de eerste 200 karakters, en als ze de rest willen lezen zullen ze naar je weblog toe moeten. Dit is bij de "lange" versie niet het geval, waardoor lezers niet op je weblog komen (lezen alleen in hun feedreader), en dus ook minder snel een reactie achterlaten.
Ik denk daar toch net even anders over; Doordat ik veel sites met een RSS-feed lees is het ideaal dat je die bij elkaar in 1 programma kunt bekijken. Het is haast niet te doen om al die sites apart te bezoeken daar gaat ontzettend veel tijd in zitten. Als ik de logs in de feedreader lees en er staat een bericht waar ik op wil reageren dan klik ik wel door naar de site. Maar als de site een korte RSS-feed heeft dan lees ik die ook niet. Ik lieg als ik zeg dat ik ze geen van allen lees, Blogt.nl en FOK.nl hebben nog een redelijk lange feed zodat je enigzins nog een idee hebt waar het over gaat. De 200 karakters bij Web-log zijn echt te weinig.

Ik heb hierover een aantal web-log.nl eigenaren een mailtje gestuurd of ze de lange versie weer willen activeren, de meesten hebben daar (gelukkig) gehoor aan gegeven. Helaas wilde Jos van Vliet de korte versie graag houden (ik weet ook niet waarom), ik las zijn log altijd graag maar heb hem nu verwijderd uit mijn feedreader, jammer Jos.
Web-Log 09-01-2005 00:02:13

Stokje (2)

Stokje
Ach wat leuk... een stokje via René. Hoe prettig... Michiel schrijft dat er waarschijnlijk een paar vrijwel dezelfde doorgeefstokjes in omloop zijn. Maargoed, ik zal geen spelbreker zijn en trouw de antwoorden op de 5 vragen geven.


Vraag 1: Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
Antwoord: 9,89 GB (Best nog heel aardig)

Vraag 2: Wat is je laatst gekochte cd?
Antwoord: Weet ik echt niet meer, ik denk een sprookjescd voor de kinderen. Zelf koop ik al ja- ren geen CD's meer en ik moet bekennen dat mijn drang van weleer om de platenzaken af te struinen, totaal verdwenen is sinds het medium internet mij alles aanlevert wat ik nodig heb.

Vraag 3: Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las?
Antwoord: Eminem - Just lose it. Via de winamp player op mijn PC. Goeie plaat, fijne clip!

Vraag 4: Geef 4 nrs door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.
Antwoord: Andrea Bocelli - Melodramma // Blue Nile - Tinseltown in the rain // Kula Shaker - Tattva // Da Hool - Set the stakes high.

Vraag 5: Aan welke 4 (of 3) personen geef jij het stokje door en waarom?
Antwoord: Aan Rick van Veldhuysen omdat ik wel eens wil weten hoeveel gigs hij aan muziek heeft verzameld. Aan Eljo voor weer een leuke posting op zijn wat rustiger geworden site. En tenslotte aan Maris om eens te zien wat nu een 20 jarige studente in de kast heeft staan.
Web-Log 08-01-2005 19:03:50

Tegeltjes

XOOX Tegel bij NeelOnze "weblog-buurvrouw" Tante Neel heeft haar lay-out trouwens ook nogal drastisch veranderd! De ooit zo warme tinten hebben plaatsgemaakt voor oer-Hollandse muurtegeltjes in keihard Delfts- blauw. Ik weet niet hoe Neel in een nogal 'over de top' chauvinis- tische mood terecht is gekomen, want zelfs de tulpen uit Amsterdam zijn in haar weblog verwerkt.

Mooi blauw is niet lelijk... maar die barst in 'onze' tegel... hmmm...