Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 08-01-2005 18:47:12

Stokje

Ah, een stokje en wel 1 van oud Twickelstad FM collega Wim van Laar. Daar gaat ie:

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
  • 56,1GB. (Dat moest ik even uitrekenen omdat het nogal verspreidt staat over meerder schijven.)
2. Wat is je laatst gekochte cd?
  • Koop ik cd's dan? Het is in ieder geval alweer een hele tijd geleden, volgens mij was dat 'Now, that's what I call music' deel 43 voor 1 Euro in de uitverkoopbak van de Kwantum (zonder hoesje overigens).
3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las?
  • Op dit moment draait mijn non-stop muziek systeem Marco Borsato met Wat is mijn hart
4. Geef 4 nrs door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.
  • Dat wisselt van dag tot dag, ik neem er 4 uit mijn favorieten (en ik heb nogal wat favorieten):
    • Tina Turner - Foreign Affair
    • Double - Captain of her heart
    • The Raiders of the last Corvette - My way home
    • Scritti Politti - Wood Beez (Pray like Aretha Franklin)
    • The The - Uncertain smile
5. Aan welke 4 (of 3) personen geef jij het stokje door en waarom?
  • Eigenlijk ben ik niet zo van de stokjes en zat even te twijfelen om hem hier te laten stoppen. Ook heb ik het stokje al bij heel wat loggers zien langskomen, ik geef hem toch maar door en hoop dat de volgende 3 hem nog niet hebben gehad: Erik, Tante Neel en T-Bone. Allemaal ook grote muziekliefhebbers, veel plezier ermee.
Update: Ik had er 5 platen ipv 4 neergezet...
Web-Log 08-01-2005 18:35:09

Poll

Uitslag poll: Lay-out XOOX
Uitslag Poll: De nieuwe lay-out van XOOX.NL

Poll image

Na een aarzelende start waarin er nog een aantal personen moest wennen aan onze nieuwe lay-out is de stand intussen stabiel geworden en lijkt het er na 8 dagen nieuwe lay-out op dat de meerderheid onze nieuwe lay-out weet te waarderen en dat zelfs 12% dit de beste lay-out vindt tot nu toe! Helaas vindt toch een kwart de looks van XOOX blijkbaar niet om aan te zien. Onbegrijpelijk! Iedereen bedankt voor het uitbrengen van je stem. Nieuwe poll = beschikbaar.
Web-Log 04-01-2005 23:26:56

De cijfers van 2004


2004 was een goed XOOX jaar!!


De cijfers liegen er niet om, de groei van het aantal pageviews is enorm; het aan- tal dagelijkse unieke bezoekers (visits) is bijna vertienvoudigd. Klik op de afbeel- ding voor meer details. Hieronder een Topic Top 5. Deze geplaatste berichten kregen de meeste reacties in 2004:

1. G-Mail met 41 comments
2. Afvallen met pillen met 40 comments
3. MP3 / FM Radio met 34 comments
4. Raadplaatje met 19 comments
5. Tussenstand met 17 comments


Iedereen die ons heeft weten te vinden en met name de vaste bezoekers van XOOX.NL willen wij hartelijk bedanken voor dit fijne resultaat. Wij zullen er ook dit jaar weer alles aan doen om XOOX.NL verder op de Weblog-kaart te zetten. De nieuwe layout luidt een nieuw jaar in en we hopen dat we jullie weer kunnen laten lachen, irriteren, boeien, shockeren, ontroeren & verrassen!!
Web-Log 03-01-2005 22:18:01

Bloglog

Sinds vanmiddag zijn onze postings ook te lezen bij Bloglog.nl. Ik heb er even om moeten zeuren en nu staan we er dan eindelijk tussen :) Bij Bloglog verzamelen ze de postings van, op dit moment, 168 weblogs. Die kun je dan, handig, op 1 site lezen.

Update: Ligt het nou aan mij of komen onze berichten helemaal niet in beeld?
Update2: Nu doet ie het.
Web-Log 02-01-2005 03:05:30

Styles

Voor degenen die het nog niet opgevallen was; In de rechterkolom vind je de sectie 'style'. Het is nu mogelijk om zelf de layout te kiezen die jij het leukst vind. De standaard style is de layout zoals we die nu gebruiken (met het microfoon logo), de pickup en luidspreker style zijn respectievelijk de eerste en tweede layout die wij op deze site hebben gebruikt. Als je de keuze hebt gemaakt wordt dit in een cookie opgeslagen en bij een volgend bezoek weer gebruikt.
Web-Log 01-01-2005 12:26:01

Nieuwe XOOX Quizz

15 Mensen hebben meegedaan aan de laatste Quizz van 2004, deze stond in het teken van de artiesten/groepen die slechts 1 hit in Nederland hebben gehad, de zogenoemde 1-dags-vliegen.

Dit keer was er slechts 1 deelnemer die alle 15 fragmenten goed had en is daarmee de winaar. Dit is de uitslag:
  • 1. Peter de Jong, 15 goed
  • 2. MusicFreak, 14 goed
  • 3. Eric, 11 goed
  • 4. Johan Janssen, 11 goed
  • 5. Freek Bendijk, 11 goed



Peter, van harte!, we sturen de cd zo snel mogelijk jouw kant op.

Een nieuw jaar, een nieuwe maand, een nieuwe Quizz. Dit keer hebben we na de 1-dags-vliegen de groepen/artiesten die minimaal 5 hits in Nederland hebben gehad. Het intro dat je hoort is 1 van die hits.

Doe gauw mee, wie weet ben jij degene die als eerste dit jaar de meeste goed heeft en ben je de winnaar van deze maand.

O ja, wil je weten welke antwoorden je goed had bij de quizz van de afgelopen maand, ga dan naar de Quizz Pagina, rechtsonder zie je een menu waar je alle oude quizzen nogmaals kunt spelen. Met 1 druk op de knop zie je nu wat het goeie antwoord moet zijn.
Web-Log 01-01-2005 11:21:12

Exit Poll

Poll Vuurwerk
Poll: Vuurwerk

Poll Vuurwerk

Dertig procent van de bezoekers van XOOX vonden al het vuurwerk van afgelopen nacht pure verspilling. Naast een klein groepje dat er bang voor is, heeft het overgrote deel genoten van het kijken, kopen en/of afsteken van vuurwerk. Wij hopen dat iedereen een goede jaarwisse- ling heeft gehad met oliebollen en champagne, en zonder nare incidenten. Iedereen bedankt voor het uitbrengen van je stem, en er is natuurlijk ook weer een nieuwe Poll beschikbaar.
Web-Log 31-12-2004 12:20:22

Huishoudelijk Bericht 3

Het is bijna zover, het eerste jaar XOOX.NL zit erop! We hebben dit jaar een enorme ontwikke- ling doorgemaakt op technisch gebied en op het gebied van het aantal bezoekers. De cijfers zullen we binnenkort dan ook presenteren. De klok telt de laatste minuten af en dat is dan ook meteen het afscheid van de huidige lay-out, die overigens toch al aardig ingesneeuwd is ge- raakt. We dachten dat de bezoekers zo alvast kunnen wennen aan de verandering. Vannacht zal de nieuwe lay-out voor de komende 6 maanden zichtbaar worden, net als een paar kleine aanpassingen. Rene heeft erg veel tijd gestoken in het technische werk en ik vind dat hij een groot compliment verdient. Vrijwel alles wat ik graag in beeld zou willen wordt door hem ge- regeld en aangepast, zo vullen wij elkaar prima aan. Onze samenwerking heeft dit jaar dan ook tot een prachtig resultaat geleid en ons enthousiasme is er alleen maar door gegroeid!
Ik voorspel dan ook dat 2005 opnieuw een fantastisch XOOX-JAAR zal worden! René, proost!!
Web-Log 29-12-2004 04:28:37

Klaar!

Ok, hij staat er. Er moet nog het 1 en ander gebeuren maar in grote lijnen draait ie weer. Ik heb het idee dat het toch wel een stuk sneller is geworden of vergis ik me nu?
Oude situatieNieuwe situatie
Oude situatie                                                                      Nieuwe situatie
En als je je afvraagt wat die oude monitor daar nog steeds doet; die gebruik ik toch niet (behalve bij dit soort acties), ik zou daarom niet weten waarom ik daar dan een nieuwe neer zou moeten zetten.