Web-Log
14-06-2004 12:22:46
PHP
Ik heb via de bibliotheek een boek geleend over PHP 4 (dat is de program- meertaal waar deze website mee is gemaakt), PHP4 zonder stress. Ik heb het geleend omdat ik absoluut niets van deze taal kende. Ik ben nu halverwege en begin langzaam maar zeker wat dingen te snappen en de eerste succesvolle dingen heb ik kunnen aanpassen. Zo zie je in het menu bovenin dat de actieve pagina een witte kleur heeft zodat je makkelijk kunt zien op welke pagina je nu zit. Niet dat dat noodzakelijk was ofzo, ik vind het gewoon leuk Wat nu ook werkt, is het archief. Een tijdje terug schreef ik er al over, de links klopten niet helemaal er zat steeds een week verschil in. Waarschijnlijk gaat het, zoals ik het nu veranderd heb, weer problemen geven tijdens de overgang naar het nieuwe jaar maar dat zien we dan wel weer. Het klopt nu in ieder geval.



Het moge helder zijn: afschaffen óf de opzet veranderen! Een terechte uitslag en volgens mij zeer representatief voor het Nederlands publiek. Slechts 16% vond het wel goed zo. Kijk bij
Het heeft even geduurd (5 maanden om precies te zijn), maar daar is ie dan (wijst naar rechts): De poll. De reden waarom het zolang geduurt heeft is dat ik eigenlijk geen geschikte versie heb kunnen vinden die alles kon wat ik wilde. Het enige wat ik er nu nog aan mis is de mogelijkheid om bij elke poll commentaar te kunnen geven. Voor de rest voldoet deze aardig en daarom hebben we besloten om deze te gaan plaatsen.
Dankzij