Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 06-03-2006 07:17:00

Floortje

Patrick Kicken heeft foto's gevonden van Idols finaliste Floortje. Tijdens de oud en nieuw viering 2003-2004 was ze zelfs ladderzat bij hem thuis, ze had er die avond een halve fles Goldstrike (50% vol.) naar binnen gewerkt. Wat ze daarna op het toilet deed mag je zelf verzinnen...
Klik hier voor de rest van de foto's.
Muziek 01-03-2006 10:56:12

Spaanse Ketchup

Las Ketchup
Zo, de Spaanse inzending voor het Eurovisie Songfestival is bekend:


Las Ketchup!


Nu moet Nederland nog met iets acceptabels komen...
Muziek 25-02-2006 23:33:00

Idols

Wie had dat ooit gedacht, Angelique naar huis toe.
Als je niet uitkijkt krijgen we straks nog
een finale tussen Ellen en Raffaëla....

Angelique heeft zich niet geplaatst voor de halve finale...
Muziek 05-02-2006 23:59:21

Uitslag Intro-Quizz januari

En dan nu de uitslag van de Intro-Quizz van januari. Met 78 inzendingen weer een goed bezochte Quizz. Dit is de Top 5:
  1. Gerard van de Water 30
  2. Dave Albers 30
  3. Peter de Jong 30
  4. Peggy Mommers 30
  5. Suzanne 30
Deze 5 wisten alle fragmenten goed te herkennen. Ook Johan Janssen, de jaarwinnaar van 2005, wist ze allemaal. Hij staat alleen niet in de top 5 omdat hij aan de late kant instuurde.

De felicitaties gaan (wederom) naar Gerard van de Water!

Met 146 punten werd fragment 2 het meest goed geraden en met slechts 48 punten werd fragment 6 het minst geraden, en dan te bedenken dat deze meneer nog maar betrekkelijk kort geleden ( <3jr ) op nummer 3 stond met dit nummer.

Opvallend was dat bij bijna 20% van de inzendingen bij fragment 15 als titel 'Hold on tight' genoemd werd. En bijna 18% dacht in fragment 12 "Vaya con Dios met Nah Neh Nah' te herkennen.

Omdat er zoveel ophef was of de nummer 1 van de top2000 wel zou kloppen omdat het helemaal geen bekend nummer zou zijn heb ik getest met fragment 4 of het nummer nou wel of niet bekend was, met slechts 54 punten is het het op 1-na slechtst geraden fragment. Trek zelf je conclusies zou ik zeggen...

Sedert 1 februari staat de nieuwe Intro-Quizz online. Als je hem nog niet hebt ingevuld; Grijp je kans en stuur hem zo snel mogelijk op, wie weet sta jij volgende maand wel in de top 5.

Succes!
Muziek 02-01-2006 01:39:56

Uitslag Intro-Quizz december

Maar liefst 80 inzendingen voor de Intro-Quizz van de vorige maand en dat is weer een nieuw record! Bedankt allemaal.

Aan het begin van de maand hoopte ik op minstens 10 inzendingen met alle antwoorden goed, helaas is dit niet gelukt. Toch zijn het er op de valreep nog 5 geworden.

De plaat die het minst geraden is is fragment 5. Het was niet echt een onbekend nummer want mevrouw Tyler stond in 1978 nog op nr 3 met deze plaat. Waarschijnlijk klonk het intro gewoon te standaard, waardoor die niet echt herkenbaar was.

Over fragment 1 zit ik echter nog het meest in mijn maag. Heel veel mensen hebben hier Diana Ross met I'm coming out geantwoord. Dat is begrijpelijk want dit nummer begint ook zo. Maar er zijn 2 redenen waaraan je kon afleiden dat dat niet het goeie antwoord kon zijn:
  1. Een plaat waarbij de artiest/groep direct de titel van het nummer gaat zingen zal ik nooit gebruiken omdat dat natuurlijk veels te makkelijk wordt.
  2. Ik heb het fragment extra nog even 2 seconden langer gemaakt omdat dan echt duidelijk werd dat het de plaat van Diana Ross niet kon zijn, je hoort dan nl gescratch door de plaat en dat is iets wat ze er in 1981 niet bij in hadden gezet.
Een derde reden zou kunnen zijn dat Diana Ross met I'm coming out slechts een 23e plek heeft bereikt in de Top 40 tegenover een nummer 2 positie in 1997 voor het juiste fragment, terwijl ik bij deze quizz had vermeld om er eens een keer een simpele Quizz van te maken.

Gelukkig wisten 38 mensen dit fragment wel juist te herkennen. Dat brengt ons bij de volgende 5 besten van de maand december:
  1. Eric Meijer 30 punten
  2. Peter de Jong 30 punten
  3. Frans van Dun 30 punten
  4. Jeroen Dijkhuizen 30 punten
  5. Intro-Skenners 30 punten
Gefeliciteerd Eric, je hebt het hem weer geflikt!


Nu we met het nieuwe jaar begonnen zijn moeten we ook even gaan terugblikken op het afgelopen jaar. In 2005 hebben in totaal 149 kandidaten meegedaan aan de Quizz. Dit zijn de 5 besten:
  1. Johan Janssen 306 punten
  2. MusicFreak 298 punten
  3. Intro-Skenners 279 punten
  4. De Twee Belgen 257 punten
  5. Gerard van de Water 252 punten
Het bleef spannend tot het laatste moment, MusicFreak stond de hele maand december aan kop in de lijst van 2005. Johan Janssen was nog de enige die hem in kon halen, en dat deed hij, op de allerlaatste dag van het jaar. Johan is dus op de eerste plaats geeindigd en die positie behaalde hij ook al in 2004. Errug goed dus. De roem is voor jou. Johan gefeliciteerd!

De Twee Belgen wil ik trouwens ook even apart vermelden. Zij eindigden op een 4e plek, dat vind ik een knappe prestatie aangezien wij vaak platen in de Intro-Quizz hebben zitten die alleen in Nederland hits zijn geweest en toch hebben zij het zo ver geschopt. Petje af! Tot slot vinden we Gerard van de Water net als vorig jaar ook terug in de top 5 van het jaar, toen werd hij 2e, nu 5e.

De tellers zijn nu weer gereset en iedereen kan de winnaar van 2006 worden, doe dus gauw mee aan de nieuwe Intro-Quizz. Veel Succes!
Muziek 30-12-2005 00:11:45

Alweer 1

Ze zijn wel erg populair, de intro-quizz'en. Hier is weer een nieuwe, goed voor de verslaving laten we maar zeggen, Intro - 4 - U. Iedere maand een introspel met daarbij een extra vraag die gaat over het fragment. Daarnaast vind je er ook ieder kwartaal een themaspel, deze eerste keer is dat 'One Hit Wonders'. Het themaspel heb ik ondertussen verstuurd, het maandelijkse introspel nog niet want ik weet er nog 1-tje niet. Ach, ik heb nog tot 1 februari om daarover na te denken...

Muziek 30-11-2005 13:39:32

Quizz

Tot vanavond 12 uur kun je nog inzenden voor de intro-quizz van november. Ik had echt niet verwacht dat die deze maand zo moeilijk zou zijn. Ik beloof je dat het de volgende maand een stuk makkelijker zal zijn.

Is er dan echt niemand die alle 15 antwoorden weet??? Probeer het hier.
Muziek 03-11-2005 13:25:44

MTV Awards

MTV logoVanavond om 21:00 uur is er weer de jaarlijkse uitreiking van de MTV Awards. Ik heb gestemd:
Beste artiest man: Robbie Williams
Beste artiest vrouw: Gwen Stefani
Beste groep: Black Eyed Peas
Beste act Ned/Belgie: Anouk
Muziek 25-10-2005 20:52:37

Heel veel fietsen

Go to Katie Melua HomepageSinds een poosje luister ik veel naar Arrow Jazz FM, een heerlijke easy-liste- ning zender met weer eens wat andere muziek. Ik geeft wel toe, na een paar weken luisteren kom je wel heel regelmatig dezelfde plaat tegen in de playlist. Al eerder zocht ik naar een plaat, achteraf bleek dat er één van Matt Dusk te zijn die ik nu regelmatig via Arrow hoor langskomen. Al een poosje was ik zeer ge- charmeerd van een deuntje dat volgens de RDS van Katie Melua bleek te zijn. Het blijkt haar nieuwste single Nine Million Bicycles. Een heel fijn muziekje, ik zou zeggen: Sit back & relax.