Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 29-12-2004 17:00:56

Let's get digital

Al eerder was ik begonnen aan de cassette bandjes, toen ik van Freek een aantal verzoeknummers kreeg die ik alleen op singel had ben ik ook begonnen aan het overzetten van mijn vinylcollectie. Net als met de cassettes zal dat nog wel even duren voordat ik daar mee klaar ben maar ik ga ervoor.

Ik had de smaak zo goed te pakken dat ik alle geluidsdragers die ik bezit wilde omzetten naar mp3, dus bij een kameraad een DAT-recorder weggehaald om de 13 tapes die ik nog had te mp3-en. Verassend wat je dan allemaal nog tegenkomt. Ook had ik nog een band voor een bandrecorder, toevallig had mijn vader nog zo'n apparaat thuis staan waar ik dan ook gretig (mis)bruik van heb gemaakt. Er stonden nog jingles op die Michael Pilarzyck ooit eens voor me had ingesproken toen ik tijdens 'Oh wat een nacht' op bezoek was in de Veronica studio een jaar of 13 geleden.

Nu moet ik alleen nog iemand vinden die een Minidisc speler heeft want daar heb ik ook nog een aantal schijfjes van liggen.
Muziek 28-12-2004 15:00:05

Top 2000 a GoGo

Radio 2 LogoSinds gisteren staat mijn radio regelematig op de Top 2000 op Radio 2. Maar nog leuker vind ik het programma op Nederland 3: de Top 2000 a GoGo. Een heerlijk programma en met fijne fragmenten, fijne mensen en prettige gesprekken. Soms ken ik van die momenten dat ik een soort gelukkig gevoel krijg over de tijd waarin ik leef en dat ik dat deel met een aantal leuke, prettige mensen. Kijkend naar de Top 2000 a GoGo be- kruipt mij dat gevoel regelmatig. Een compliment voor dit programma!
Muziek 18-11-2004 20:09:49

Kadootje

S.B.B.L. - Purple MixDit is S.B.B.L. met de 'Purple Mix'. Om je geheugen een beetje op te frissen; Dit waren allemaal nummers van Prince of van zangeressen uit de stal van Prince (Appolonia 6, Sheila E, Vanity 6 enz.) maar dan door anderen ingezongen. S.B.B.L. staat voor Sander Bos & Ben Liebrand. Eigenlijk was het gewoon een slechte plaat en is daarom ook niet verder gekomen dan een tipparade notering in 1985. Een onbekende plaat dus.

Wat het nummer juist wel bijzonder maakt zijn de laatste 7 seconden. Jeroen van Inkel maakte daar nl. een jingle van en die heeft hij heel erg vaak gebruikt in zijn radio-shows eind jaren 80/begin jaren 90.

Exclusief voor de XOOX.NL bezoekers is deze jingle hier nu te downloaden, alsjeblieft en veel plezier ermee!
Muziek 18-11-2004 16:53:53

Top 2000

Hij komt er weer aan in de laatste week van het jaar: De Top 2000 op Radio 2. Ik heb zojuist gestemd en dit is mijn lijstje geworden:

1. Cat Stevens - Matthew and son (1967)
2. Icehouse - Crazy (1987)
3. The The - Uncertain smile (1984)
4. Hollies - He ain't heavy, he's my brother (1969)
5. Alan Parsons Project - The turn of a friendly card (1980)
6. Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
7. America - Sister golden hair (1975)
8. Latin Quarter - Radio Africa (1985)
9. Gilbert O'Sullivan - Get down (1973)
10. New Order - Blue Monday (1983)
Re-Flex - Politics of dancing (Eigen keuze)

En hoe ziet jouw lijstje eruit?

Stem ook voor de Top 2000
Muziek 05-11-2004 15:11:49

Flop.....

Begin jaren 90 was er een nieuw initiatief waarvan ik bijvoorbaat al voorspelde dat het zou floppen; de cassette-single. Dit was een cassettebandje waarop achter elkaar de 2 nummers, die normaal op een vinyl- of cd-single stonden, gezet waren. De B-kant was precies hetzelfde. De prijs was hetzelfde als een vinyl-single maar de kwaliteit haalde het bij lange na niet, dat is nu eenmaal de eigenschap van een cassette. De doelgroep was ongetwijfeld de jongeren maar die zag ik echt niet een cassettebandje van 2 nummers in de walkman stoppen. Volgens mij zijn de cassette-singles niet veel langer dan een jaar op de markt geweest.

Ik heb er overigens wel zo'n 25 in huis. Die won ik bij een spelletje van de Tros (de complete cassette single top 25). Ik heb er heel wat gesloopt om er jingle cassettes van te maken, daar leenden ze zich wel goed voor :)
Muziek 28-09-2004 12:34:42

Raadplaatje

Nou ben ik benieuwd of jullie nog wel weten wie deze zangeres is, ik wist hem nl op een site (waar ik later ook de link naartoe zal leggen) goed te raden terwijl er al zo'n 30 foute antwoorden waren gegeven.
Wie o wie is dit?

Update: Het was blijkbaar echt moeilijk, ook de radio-freaks die XOOX.NL bezoeken wisten het niet. Het gaat hier om Annabella Lwin van de groep Bow Wow Wow, bekend van o.a. 'Do you wanna hold me'. WMD heeft het geraden maar dat was dan ook niet zo moeilijk, hij zag het nl. op Drijfzand waar ze vaker van dit soort raadplaatjes hebben.
Muziek 23-09-2004 12:01:58

Hazes Overleden

Andre HazesAndre Hazes is vanmorgen overleden als gevolg van een hartstilstand. Gisteravond werd hij opgenomen in het ziekenhuis omdat hij hoge koorts en een longontsteking had. Hiervoor was de familie Hazes al vroegtijdig van een vakantie in Spanje terug gekomen. Hazes had al te kampen met een erg zwakke gezondheid, zo leed hij aan suikerziekte en moest hij zijn 2 concerten in Ahoy afzeggen ivm ernstige gehoor problemen.

Hazes scoorde 34 top 40 hits waarvan "Diep In Mijn Hart", "Een Beetje Verliefd" en "Ik Meen 't" zijn grootste waren.

Andre Hazes is 53 jaar geworden.

En dan moet ik gelijk weer aan het moment denken dat Erik en ik achter de schermen bij een opname van een Peter-Jan Rens programma waren. Wij waren op het terein van het NOB en liepen de studio binnen en mochten de uitzending bijwonen maar wel achter de schermen. Andre Hazes trad daar ook op. Op een gegeven moment kwam hij bij ons aan tafel zitten en begon een gesprek met ons. Helaas ben ik wel weer vergeten waar het allemaal over ging. RIP