Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 02-02-2004 16:26:28

Marvin Gaye

Q-MagazineHij (Marvin dus) heeft het beste nummer gemaakt om HET op te doen, aldus radio.nl. Nu verwacht je natuurlijk gelijk dat het om Sexual Healing gaat maar dan moet ik je teleurstellen, die plaat is niet eens terug te vinden in de top 10. Het gaat om het nummer "Let's get it on". Lezers van het britse muziek magazine Q konden voor voor deze top 20 stemmen. "Marvin heeft een zwoele stem en kan de meest vunzige voorstellen doen en het nog romantisch laten klinken ook, dat is de reden dat hij op deze eerste plaats is beland", aldus Q. Andere nummers uit deze lijst: Justin Timberlake - Rock your body op 2, Britney Spears - Slave op 3 en FGTH - Relax op nr 17. Ik zal Marvin vanavond eens opzetten :)
Muziek 22-01-2004 13:47:58

Top 10

Ik was een beetje vervreemd van de hitlijsten omdat ik al meer dan 3 maanden continu naar Veronica geluisterd heb. Dan ga je dat op een gegeven moment toch missen en dus besloot ik vorige week maar eens wat meer naar 538 en 3FM te gaan luisteren. Nu ik ook mijn MP3 speler (zie hieronder) binnen heb, heb ik daar ook gelijk een aantal leuke deuntjes op gezet. Dit is mijn top 10 van dit moment (kan zijn dat er toch nog een aantal nummers bijzitten die alweer op de weg terug zijn):

1 . Evanescence - My immortal
2 . Limp Bizkit - Behind blue eyes
3 . Gary Jules - Mad world
4 . Rasmus - First day of my life
5 . Jay Z ft Pharrel - change clothes
6 . Marco Borsato - Afscheid
7 . No Doubt - It's my life
8 . Dido - Life for rent
9 . Black Eyed Peas - Shut up
10. Jamelia - Superstar
Muziek 21-01-2004 09:10:40

Favo-uit-de-kast-CD

Lighthouse FamilyTja, en dan kom je deze weer eens tegen: Lighthouse Family - Postcards From Heaven. Sommigen beweren dat de zanger niet mooi zingt, maar ik vond het een heerlijke CD. Het speciale stemgeluid en de easy muziek vind ik helemaal kloppen.
:arrow: Favo-tracks: Raincloud / Let It All Change / Postcard From Heaven / High.
Muziek 19-01-2004 09:51:51

Buckshot Lefonque

Buckshot LefonqueGisteravond even door de archiefkast met CD's (u weet wel, compact-discs) gesnuffeld. Je zou het bijna vergeten om dat af en toe te blijven doen, nu het meeste van MP3 formaat wordt afgespeeld. Dan blijk je weer zoveel andere muziek op de plank te hebben liggen. Deze was wel weer een hele fijne reminder; hip-hop, jazz 'n scratch!! Buckshot Lefonque / Music Evolution.
Muziek 14-01-2004 13:08:26

Broertje voor Julio

Julio IglesiasHijzelf is al 60, toch krijgt hij er op deze leeftijd nog een broertje bij, zanger Julio Iglesias. De Telegraaf schrijft dat de 87-jarige Julio sr. en zijn 47 jaar jongere vrouw, Roona Keith, over 3,5 maand een baby verwachten.
Julio Jr. heeft het hebben van een veel jongere vrouw in ieder geval niet van een vreemde blijkt wel. En de 28-jarige zoon van Julio Jr., Enrique krijgt er nu een oom(pje) bij.
Muziek 09-01-2004 12:07:20

Flop 100 Allertijden

FlopsAl eerder ging het hier over een lijst met de 100 slechtste popsongs ooit. Nu is er in een ver verleden, toen Veronica nog op Radio 3 zijn zentdijd had, een Flop 100 Allertijden uitgezonden. Dacht je een rij met indrukwekkend slechte songs gezien te hebben, het kan nog veel erger getuige deze lijst.
Het wordt niet duidelijk uit welk jaar deze lijst stamt, maar het oogt enigszins gedateerd. Dat neemt niet weg dat er een behoorlijk aantal afschuwelijke muzikale herinneringen worden opgerakeld. En ik had het net allemaal verdrongen.
Muziek 08-01-2004 00:27:01

Erik en de Zilveren Harp

Erik de Jong aka SpinvisNee, niet XOOX-Erik maar Erik de Jong, beter bekend als Spinvis, heeft een Zilveren Harp in de wacht gesleept. Deze 42-jarige, uit Nieuwegein afkomstige muzikant, vader van 2 kinderen, maakt zijn muziek helemaal alleen op zijn zolderkamer (zag ik vanavond in RTL Boulevard). En ik vind het erg goed. Nu ken ik alleen maar de nummers 'Smalfilm', 'Bagagedrager' en 'Voor ik vergeet' maar geniet hier met volle teugen van en ik gun het hem daarom van harte. 1 Hieperdepiep Hoera voor Spinvis. :D De uitreiking van de Zilveren (en Gouden) Harp vindt plaats op 10 februari in 't Spant in Bussum en zal uitgezonden worden op Radio 2.
Muziek 07-01-2004 15:42:44

Hind de beste

HindBijna iedereen in mijn omgeving was het hier wel over eens; Hind was de beste uit de eerste serie Idols. Dit hebben nu ook HenkJan Smits en Eric van Tijn (2 van de heren uit de jury) toegegeven, meldt Sterrenbeurs.nl. Volgens de heren zijn we over enkele jaren vergeten dat Hind ontdekt is in Idols net zoals we Marco Borsato niet meer in verband brengen met de Soundmixshow. Ze zal ook meer cd's gaan verkopen dan alle andere Idols kandidaten bij elkaar aldus Smits.
Muziek 06-01-2004 14:52:28

Ray Davis beschoten

Ray DaviesOp de weblog van Ton van Draanen, de samensteller van het radio 2 programma Schiffers.fm, lees ik dat de 59-jarige zanger van The Kinks is neergeschoten. De britse zanger is op vakantie in de Verenigde Staten. Hij achtervolgde 2 mannen, die de tas van een vriendin waarmee hij op stap was, hadden gestolen. 1 Van beide mannen schoot daarbij Davis in zijn been. Hij is opgenomen in een ziekenhuis maar de verwondingen vallen mee. Verwacht wordt dat hij over enkele dagen alweer ontslagen wordt. The Kinks ken je misschien van nummers als Lola en Come Dancing.