Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Media 17-12-2011 09:55:55

Pick-Up naald

Biscaya van James Last
Goede vraag in onze mailbox van Rueben:
Hallo,
hebben jullie wel eens gehoord dat je een fm frequentie kunt ont- vangen met een pick up naald? Toen ze bij mij in de buurt aan het zenden waren kon ik ze op de naald ontvangen weten jullie toe- vallig hoe dit kan?

Met vriendelijke groet, Rueben.


Beste Rueben, Een pick up naald ontvangt natuurlijk trillingen. Vanaf vinyl wordt dat omge- zet naar muziek. Ik had vroeger een buurjongen die wilde uitzenden maar geen microfoon had. Hij zette dan het volume van de pick-up helemaal open en dan kon je hem verstaan als hij tegen de pick up naald sprak! Als er piraten in jouw buurt zitten met erg veel vermogen, kan het misschien zo zijn dat de naald ook die trilling oppakt. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Misschien kan iemand die er écht verstand van heeft reageren op de vraag!

Biscaya van James Last heeft er het volgende mee te maken:


Ook Noppie (Norbert) a.k.a. James Overlast, was erbij. Ooit had hij geen microfoon en kon hij praten via de naald van zijn pick-up. Het geluid moest dan wel heel hard gezet worden en als hij klaar was met praten ging de naald weer in de groef. Dat ging met zo'n keihard geknetter dat we hem de bijnaam James Overlast gaven. De single die hij steevast draaide was Biscaya van James Last. Hieronder kun je luisteren naar de ruim 25 minuten "geklooi aan de band" met een nog jonge (20) ik. Je hoort o.a. de zenders Palingboer, Delvine (lady-piraat) uit Almelo, Telstar uit Rijssen en de Mari Blanca uit Wierden.



Lees en luister hier verder...
Film 13-12-2011 19:59:22

V - Returns

Klik voor groterIn 1983 was ik gefascineerd door de TV serie V. Een sience fiction serie waarin UFO's boven de aarde hangen. De bui- tenaardse wezens, die gewoon op mensen lijken, hebben aanvankelijk goede bedoelingen. Zo lijkt het, want het wordt steeds duidelijker dat ze op hele andere zaken uit zijn en de mensheid niet veilig meer is! Erg spannend vond ik het des- tijds en ik zat wekelijks aan de buis gekluisterd!
In mijn geheugen staat de scène gegrift waarin zo'n buiten- aardse dame (eigenlijk een soort reptiel) een cavia in haar keel laat zakken als snelle lunch! Deze geweldige serie is tegenwoordig erg gedateerd, maar wat zie ik: Er is nu een remake van deze geweldige serie! Al in 2009 was seizoen
1 en binnenkort start het tweede seizoen. Lekker kijken dus!
Fun 12-12-2011 18:07:26

Fisje

Klik voor meer

Aaaahhhh... Wat een mooi visje! Of toch niet?
Zie jij wat ik zie...? Klik op de afbeelding voor meer...