
In mijn alsmaar voortdurende zoektocht naar de betere hor- rorfilm, kwam ik op de titel
"The Collector" via één of andere persoonlijke toplijst. Mij werd een spannende en expliciete horrorfilm beloofd dat wel wat weg zou hebben van de Saw-reeks. En als je door wat onwaarschijnlijkheden heen zou kunnen kijken, zou dit een horrorfilm zijn die meetelt. Gisteren keken we naar deze verzamelaar, want dat is wat The Collec- tor doet: mensen verzamelen. Even dacht ik John Williams te treffen in het kader van
"Help mijn man heeft een hobby..." maar nee. Maar inderdaad; als je van griezelen houdt is dit een fijne film. Als een oplichter iets uit een villa wil stelen, blijkt hij terecht te zijn gekomen
in een huis vol met boobytraps. De één na de ander legt het loodje vaak op een hele nare manier... En waar iemand niet meteen dood gaat, is er altijd nog het fenomeen: martelen! Een
leatherface achtige meneer blijkt er veel plezier aan te beleven mensen te verzame- len, alleen de voor hem interessante, want de rest is feitelijk een soort van slachtafval. En als je kunt accepteren dat deze verzamelaar zó snel alle boobytraps heeft kunnen plaatsen, dan is het een zeer spannende film die op momenten té naar is om te blijven kijken! (voor mijn vrouw dan) En het spannende einde luidt duidelijk een vervolg in... van mij mag dat!