Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Lifestyle 05-03-2011 21:02:30

Klusser-de-klus!

Klik voor groter en meerKlik voor groter en meer

Vandaag hebben mijn vrouw en ik, samen sterk, het oude badmeubel vervangen voor een nieuwe. Na zorgvuldig sloopwerk zag de plek van het meubel er uit zoals te zien is op de linker foto. We konden een prima 2e hands meubel vervangen voor het oude waarvan de wastafel vreemde scheurtjes kreeg in de wasbak. De afmetingen en bevestigingen waren precies gelijk, dus het meeste ging vrij eenvoudig! Een paar kleine aanpassingen waren noodzakelijk, maar aan het einde van de middag zat het nieuwe meubel keurig waterpas aan de muur en was alle electra en water weer in bedrijf. Klik op de afbeeldingen voor nog meer foto's van de klus. En we zijn er best trots op dat dit ons allemaal op 1 dag is gelukt!
Nieuws 04-03-2011 19:35:30

UPC kast aan gort

Klik voor groter en meer

In onze wijk in Spijkenisse heeft een tractor vanmiddag een kast van UPC aan flarden gere- den. Dus: storing in het TV / Internet & telefonie signaal! Volgens de site van UPC duurt de storing tot 23:00 uur. De mannen die met de reparatie bezig zijn moesten erg om die prog- nose lachen... De kabels & aansluitingen waren in ieder geval behoorlijk kapotgetrokken! Gelukkig hebben wij naast UPC ook een abonnement op Digitenne, dus we hebben TV !

Klik voor groter en meerKlik voor groter en meer
Algemeen 03-03-2011 18:50:59

HNY

Klik voor groter en meer

Vanmiddag was ik weer eens even voor een vergadering in Rotterdam, pal tegenover Hotel New York. Altijd weer leuk om daar even rond te lopen, zeker met dit prachtige weer! Alleen jammer dat de vergadering binnen was; in het gebouw links naast Hotel New York op de foto. Maar op de 24ste verdieping heb je dan weer wél een prachtig uitzicht over de stad!
Media 02-03-2011 20:10:08

DoorrammenbijDWDD

Klik voor de bron

Michiel Veenstra heeft écht een leuke uitdaging bedacht zoals je hierboven kunt lezen. Via Twitter is deze actie en alle reacties daarop te volgen via hashtag: #doorrammenbijdwdd
Ik ben erg benieuwd welke band het aandurft om een heel nummer uit te spelen in de live uitzending van DWDD. Zo blijft kijken naar DWDD vanaf nu alleen nog maar spannender! Hopelijk zetten ze de boel niet in scène...

En na déze actie volgt natuurlijk doorDRAMMENbijDWDD waarbij iemand tijdens een in- terview zich de mond niet laat snoeren, geen eind wil maken aan een discussie, een af- ronding van het gesprek weet te pareren en dat voor toch minstens 15 minuten van de uit- zending! Andere opties zouden nog kunnen zijn iets met de titel: De Wereld Graait Door (DWGD) of De Wereld Snaait Door (DWSD) maar dat lijken meer items voor in de show!
Familie 01-03-2011 22:33:15

Happy hamster!

Klik voor groter

Eindelijk!!! Althans, dat vinden vrouw en kinderen... onze dwerghamster is gearriveerd! We hebben een huisdier! Het is wél een schatje. Op dit moment is het beest zijn nieuwe om- geving aan het verkennen. In alle voorbereidingen de afgelopen dagen is vrouwlief naar de dierenwinkel gegaan waar zij zich liet adviseren over spullen die nodig zijn voor een happy hamster. De rekening loog er niet om, maargoed, ze wil graag goed zorgen voor The Furb. Toen we vanavond met ons "reiswiegje" ons beestje kwamen halen bij de fokker, zag hij meteen dat we speciaal hamster-wol hadden gekocht. Niet doen! was zijn advies... Ham- sters kunnen er volgens hem in verstrikt raken met allerlei nare ontknopingen tot gevolg. Meteen somde hij nog meer spullen op waarvan hij dacht dat we die dan vast wel ook aan- gesmeerd hadden gekregen. En jawel, we scoorden bijna 100% Op het hamstertoilet na. Mijn vrouw voelde zich meteen behoorlijk opgelicht, alleen voor het geld! Gelukkig kunnen we nog enkele ongeopende artikelen terugbrengen naar de dierenwinkel aan de Akkerhof in Spijkenisse. Van de fokker kregen we een informatieblad mee met tips om je hamster vrolijk en gezond te houden. Daar gaan we ons vanaf nu aan houden! Lang leve The Furb!
Algemeen 01-03-2011 10:16:42

3D straatkunst

We hebben denk ik allemaal wel eens plaatjes gezien van 3D straattekeningen. Maar deze hieronder moet wel gigantisch zijn om dat effect te bereiken. Het blijft steeds weer mooi om naar te kijken, je zou er bijna niet overheen durven lopen, zó echt ziet het er vaak uit! Klik hier voor een filmpje over het maken van zo'n tekening.

Klik voor groter
Familie 27-02-2011 11:11:50

Furb is coming!

Klik voor groterKlik voor groter

Ik heb lang stand kunnen houden maar ben uiteindelijk toch gezwicht; voor een huisdier! Ik vond het wel makkelijk geen huisdieren maar de druk is de laatste maanden behoorlijk op- gevoerd. "Leuk voor de kinderen..." "Ach kijk eens wat een lief beestje" en andere verleide- lijke praatjes richtten zich steeds vaker met een bepaalde mate van uitdrukkelijkheid naar mij.... Okééeeejjj, een hamster dan! Die zijn best grappig en zijn tijdens een vakantie nog wel uit logeren te sturen. Bovendien gaan ze niet heel veel langer mee dan twee jaar. Via marktplaats een leuke kooi gescoord met een buizenstelsel en twee kleine filialen voor de hamster. Wel zo diervriendelijk! En middels onze plaatselijke hamsterfokker willen wij nu graag een wildkleurige russische dwerghamster adopteren. De naam is al gekozen: Furby!

En vervolgens maar afwachten of we nog wel rustig een filmpje kunnen kijken, of dat Furb als een gek in zijn rad aan het rennen is als het beest 's avonds juist op zijn actiefst is...