Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Showbizz 25-09-2010 22:46:16

Her name is AMY !!

De terechte winnares: Amy Winehouse !!

Winnaars My Name Is...

Eerder had ik al mijn grote enthousiasme geuit over de ontdekking van de ware Amy Wine- house kloon: Merante. En vanavond tijdens de finale van My Name Is... werd zij de winnaar, ondanks dat haar eerdere optredens nét even beter waren. Maargoed, toen had ze ook een slok op... Even leek het erop dat Madonna zou winnen, die overigens ook erg goed was, ge- lukkig koos Albert Verlinde voor Amy!! En hoe uiteindelijk Lady Gaga kon winnen blijft voor mij een raadsel. Zo goed vond ik haar niet. Liever zag ik Anouk of Miley Cyrus als winnaar.
Media 25-09-2010 16:31:44

Pozzebokken Voorgelezen

Klik voor groterOm de zoveel tijd ontvang ik een mailtje van iemand die op zoek is naar het boekje 'De Pozzebokken' van Bouke Jagt uit 1971. Omdat ik al een hele tijd geleden op onze site een bericht heb gepost over dit fantastische kinderboek uit mijn eigen jeugd, komt men na een zoekopdracht bij Google al snel bij XOOX
uit. Het boek won in 1972 de Zilveren Griffel wat de, al in 1982 overleden schrijver, destijds zeer gewaardeerd zal hebben. Ik denk zelfs dat een opvoeding zónder het verhaal van de Pozze- bokken eigenlijk niet kán! Vandaar dus ook dat ik, de gelukkige bezitter van een tweede druk uit 1972 van dit boekje, nu onze eigen kinderen het verhaal voorlees. Het boekje is volgens mij bijna niet meer te krijgen, dus bedacht ik onlangs het verhaal voor te lezen en op te nemen. Samen met de afbeeldingen uit het boekje, gemaakt door Peter Vos, heb ik er 2 filmpjes van gemaakt en op YouTube gezet. Nu maar hopen dat ik geen gezeur krijg over de copyrights en dergelijke, want dit verhaal moet verspreid worden! Misschien komt een drukker op het idee om het opnieuw (tijdens een kinderboekenweek) uit te geven. Voor de mensen die op zoek blijven: ISBN: 90 269 0923 3 Maar ik denk eerlijk gezegd dat je op een rommelmarkt nog meer kans maakt! Voor alle mensen met goede herinneringen aan De Pozzebokken; hieronder kun je het verhaal vanaf nu dus ook beluisteren. Veel plezier!

De Pozzebokken - Deel 1 (Het Pozzebokkenbos) ca. 10 minuten

De Pozzebokken - Deel 2 (Kloris Klier) ca. 10 minuten


Klik om lid te worden van de Pozzebokken Hyve!
Familie 19-09-2010 16:38:01

Een plaatje !!

Nee, we kunnen het nog niet afleren, dus nog maar een mooie trouwfoto:

Klik voor groter en nog meer!!

Met dank deze keer aan m'n schoonvader voor deze fantastische foto!
Familie 18-09-2010 17:18:15

Crea-middag!

En zo ontstaat er spontaan een "crea-bea" middag...

Klik voor groter en meer

Vrouwlief is al een poosje aan het tekenen, en ze heeft de kinderen er intussen mee be-smet. En toen Kelly vanmiddag, nog voor haar verjaardag, een vetcoole LEGO Buzz Light- year kocht, wilde ze die natuurlijk meteen in elkaar zetten. Resultaat: een eettafel vol met creatieve kids, LEGO, potloden, gummetjes, schetsboeken, etc. Lekker gezellig bezig zijn!
Lifestyle 17-09-2010 17:25:44

Banana-shoe

Klik voor groter

Waarschijnlijk door een prachtige sketch op onze bruiloft door mijn vriend Gerrit, in combi- natie met deze bananen schoen, kon ik het niet laten om een oude CD van Herman Finkers tevoorschijn te halen. Ik wilde graag het liedje: "Ik zag je staan met een banaan" nog eens horen. Via zoekopdrachten op internet kwam ik niet ver, dus heb ik hier nu voor jullie het fragment én kun je ook het liedje via YouTube beluisteren. Erg grappig, en wat hebben we er een lol mee gehad in de jaren '80!! "... zóoo vreselijk veel van jouwhouwhouwwww..."



Of je kijkt en luistert via YouTube.

En dan moet je deze ook even luisteren: Liefde is vreemd

Familie 15-09-2010 18:41:02

Nog meer trouwfoto's

Ook hebben enkele collega's van mij hun foto's naar mij gemaild. Helemaal leuk!!

Klik voor groter en meer

De balkon-scène...

Klik voor groter en meer

Klik op de afbeeldingen voor groter formaat en nog meer foto's...
Lifestyle 14-09-2010 21:40:38

Tekencursus

Mijn vrouw (kan ik nu zeggen) heeft uit Disneyland Parijs (ja Michiel) een tekenboek mee- genomen waarmee je de bekende Disneyfiguren vrij eenvoudig kunt leren tekenen. Ik ben verrast over het resultaat; rechts de tekening die ze heeft gemaakt. Ik vind het toch knap!

Klik voor groterKlik voor groter
Familie 14-09-2010 19:26:22

Buzz Lightyear Laser Blast

Tijdens onze honeymoon in Disneyland Parijs gingen we iedere dag, nog vóór de officiële opening (als échte resort-bezoekers) ons even lekker uitleven in de Buzz Lightyear Laser Blast!! Zonder noemenswaardige wachttijd konden we lekker schieten met onze lasergun op de targets tijdens deze ride. Lekker om je dag mee te openen! Klik hier voor het filmpje dat ik heb gemaakt van deze attractie. Klik op de afbeelding voor nog meer leuke foto's...

Klik voor groter en nog meer foto's