Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 30-01-2011 12:36:57

Staigerpaip

Ach wat kan ik dat af en toe ineens toch missen: de nummers van Bertus Staigerpaip! In de jaren '80 'n Hollands bandje dat erg grappige en vooral vrolijke muziek maakte met hits als: Ik zat effe niet op te lette & Rits. De laatste was een briljante persiflage op het nummer Kiss van Prince. In de bakken met single's die ik op zolder heb liggen zit zeker de single zoals op de foto hiernaast. Helaas kan ik de genoemde 2 nummers maar niet gedownload krijgen, dus als iemand ze voor mij heeft... ik hoor het graag! Toen René & ik als DJ werkzaam waren voor Twickelstad FM gebruikte ik een jingle als uuropener die we hadden laten inzingen door Bertus Staiger- paip, vandaar de connectie! Samen zijn we ergens in Brabant, ik weet de plaats niet meer, op bezoek gegaan in de studio van de heer Staigerpaip. Een leuke ontmoeting waar Bertus al snel met een drumcomputer en elektrische gitaar een jingle voor mij klaar had. Dat ge- beurde overigens allemaal live, in ons bijzijn! Hij sprak nog wat tekstjes in en wij waren er erg blij mee. Hieronder kun je de uuropener-jingle beluisteren. Op YouTube staan gelukkig wel enkele hits; klik hier voor de clip "Rits" en klik hier voor de hit: "Ik zat effe niet op te lette"


Trouwens; dit liedje wil ik je niet onthouden en als je er nog steeds geen genoeg van hebt... Ondanks dat ik geen fatsoenlijke site meer kan vinden van Bertus Staigerpaip traden ze in de afgelopen jaren blijkbaar nog wel af en toe op. Kijk hier maar eens: een live versie van Rits! En je kunt ze dus ook nog gewoon boeken! Of via deze site. Voor maar 3250 euro heb je anderhalf uur lol! Misschien een leuk idee voor je personeels-back to the 80th's-feestje!?