Vandaag was het zover: Rik ging afzwemmen voor diploma A !! En hij heeft het geweldig gedaan die knul! Het was nog een heel pro- gramma dat hij moest doen: schoolslag, rugslag, borstcrawl, rug- crawl, watertrappelen, duiken en onderwater zwemmen!! Alles ging prima, en nu heeft Rik zijn A diploma behaald! Gefeliciteerd!
Natuurlijk was de papparazzi er ook bij aanwezig, er is dus vanalles vastgelegd van deze prestatie. Zo kun je kijken naar een lange film van het afzwemmen, of naar een versnelde versie. (Heel grappig) Klik hier voor de normale versie --- Klik hier voor de snelle versie
Vandaag heb ik weer eens meegedaan aan een spelletje op de radio (Radio Oost), dat was alweer een tijdje geleden. Ik ben nu 40 jaar maar nog steeds net zo zenuwachtig als 20 jaar geleden, ook al heb ik zelf jaren lang radio gemaakt. Vroegaah heb ik eigenlijk best veel prijzen gewonnen...
Toen ik nog op school zat had ik blijkbaar teveel vrije tijd. Ik zat vaak van radiostation naar radiostation te zappen, als er maar een spelletje op was dan bleef ik hangen en probeerde ik mee te doen. Zo kon het zijn dat ik het ene moment op Radio 3 te horen was en 10 minuten later op Radio 10 gold. Natuurlijk won ik niet altijd maar dat vond ik ook niet erg. Het ging ook om de kick. Het ging zelfs zo ver dat ik alleen nog maar meedeed met de spelletjes waar ook echt iets van waarde te winnen was. En als ik dan niet meer mocht meedoen omdat ik al te vaak had meegespeeld deed ik gerust onder een andere naam en adres van vrienden mee.
Enkele prijzen die ik heb gewonnen:
voor 1000 Euro aan cd's
de complete serie Dance Classics op cd
een vakantie naar Malaga
een weekendje Parijs
naar de MTV Video Music Awards in Los Angeles (weliswaar niet op de radio maar bij het Veronica magazine)
een Minidisk recorder
een CD-Walkman
een draagbare TV
contant geld
heel veel cd's
heel veel concertkaartjes
Hieronder heb ik een aantal fragmenten neergezet, dit is slechts een topje van de ijsberg, ik had tenslotte niet altijd een cassetterecorder klaarstaan. Ik heb uitgerekend dat ik van 1986 tot ongeveer 1994 voor zo'n 40.000 gulden aan prijzen heb gewonnen! mijn ouders hebben nu nog nachtmerries van de hoge telefoonrekening die ze keer op keer kregen.
Het was toch al niet mijn favoriete winkel, maar iT's heeft haar deuren vandaag per direct gesloten wegens een dreigend failissement. Ook Modern.nl en de Prijstopper zijn dicht.
Ik denk dat ik niet de enige ben die graag met een stapeltje folders of de nieuwe TV-gids naar het toilet verdwijnt... Meestal is dat hier in huis meteen de hint dat het met aan zeker- heid grenzende waarschijnlijkheid niet om een kleine boodschap gaat. Het is heerlijk ont- spannend om lekker kijkend en bladerend in de kleinste ruimte van het huis te vertoeven. Dus bij het zien van de inrichting van het toilet hieronder ging mijn hart sneller kloppen: WC met een folderrek!! En dan is het soms zó jammer dat je erg nodig moet... zoveel te lezen!
Ik denk dat het komt door de sample van Nu Shooz in dit fijne nummer dat ik deze week ontdekte... Even terug naar de jaren '80 met remixen van De Bond van Doorstarters uit de Soulshow. Ik had nog wat oude cassettebandjes liggen en kon het niet laten om 4 mixen om te zetten naar MP3. Luister eerst maar eens naar mix 3; die is wat korter (4:36) en er zitten héél veel fragmenten in van o.a. Full Force, Rock Steady Crew, Shannon, Five Star, BB&Q Band, Colonel Abrams, Kool & The Gang, Jacksons, Yazoo, Wham, Karen Young...
Ik word ook een dagje ouder... (hmmm morgen jarig) en dan kan het nooit kwaad om wat beter op je bloed- druk te letten. Een poosje geleden leek het erop dat mijn bloeddruk wat verhoogd zou kunnen zijn. Eigenlijk voor de lol hadden we onze bloeddruk even gemeten op het werk, en die bleek toch telkens te hoog bij mij. Dus deze bloeddrukmeter van de Bas voor maar 10 euro was natuurlijk gauw gekocht om zelf de boel te kunnen bewaken. Maar het ziet er gelukkig goed uit!