Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 25-04-2005 15:56:39

Intro-Quizz

Zondag hebben we weer een compleet nieuwe Intro-Quizz voor je. Ik zit me nu alleen een beetje af te vragen rond welk thema ik de Quizz van de maand mei moet maken.

Iemand nog een goed idee?
Web-Log 13-04-2005 09:34:44

Traaaaaaaag

We zijn momenteel wel heeeeeel erg traag. Ik heb het aan mijn kant allemaal gecontroleerd, het moet haast wel bij de provider liggen. Ik ben dan ook druk aan het bellen....

Update: Daar hadden we dus last van.
Web-Log 12-04-2005 20:48:20

Poll

Uitslag poll
Uitslag Poll: Mijn zomervakantie 2005

Poll image

Een verrassende 70% blijkt intussen al een va- kantie te hebben geboekt. En 10% in van plan om nog een reisje boeken, terwijl een vakantie voor 16% er dit jaar niet in zit. Een klein percentage gokt op een last-minute. Leuk om dit te weten. Iedereen bedankt voor het uitbrengen van je stem. En er is natuurlijk ook weer een nieuwe poll!
Web-Log 01-04-2005 13:25:02

Uitslag Intro-Quizz

We hebben de mailbox gesloten voor inzendingen voor de Intro-Quizz van maart. Op de Quizz pagina kun je continu volgen hoe goed/slecht je het hebt gedaan. De top 5 zal dan waarschijnlijk ook geen verassing meer zijn: dit is de top 5 van maart:


We feliciteren (wederom) Johan Janssen, hij is de enige met alle fragmenten goed. De bottleneck was toch wel fragment 9, slechts 4 van de 22 inzenders wisten deze goed te raden. Van harte allemaal!

Het is schitterend weer buiten en ik heb, net zoals André Hazes ooit had, de zomer in mijn bol. Vandaar dat de quizz ook in het teken van de zomer staat. Mocht je het zomerse gevoel nog niet door het weer hebben gekregen dan krijg je het wel van de fragmenten uit de Quizz. :)

Wederom veel succes en ik hoop dat iedereen weer massal meedoet!
Web-Log 29-03-2005 21:26:37

Uitslag Poll

Poll Results
Uitslag Poll: Griepgolf in Nederland:


Poll Image


Hoewel 39% van de bezoekers nog geen griepklachten zegt te hebben gehad, blijft er toch een grote meerderheid die de griep wél heeft gehad, danwel griep had ten tijde van het stemmen op de poll. Een groep van 22% zegt zich niet lekker te voelen ten tijde van het stemmen, maar dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben zoals een slechte reactie op een avondje doorzak- ken of een salmonella kipkluifje. Duidelijk is wel dat er velen geveld zijn (geweest) door de griep. Iedereen die nog ziek is: beterschap! De rest natuurlijk weer hartelijk bedankt voor het uitbrengen van je stem. En er is natuurlijk ook weer een hele fijne nieuwe poll beschikbaar!
Web-Log 22-03-2005 08:04:18

Pivot & Trackback

Ik gebruik geen Pivot software voor dit weblog, toch is Bob van plan om de Trackback functie uit Pivot te halen. Lijkt me geen goed plan (voor het geval ik misschien ooit ook over mocht gaan). Vandaar deze 20e trackback!

Voor degene die geen flauw benul heeft waar dit over gaat; Je mag dit bericht negeren :)
Web-Log 18-03-2005 20:12:27

Podcasting


Als je dan de bezoekers uitdaagt om een onderwerp te roepen dan zit je er aan vast. T-bone wilde blijkbaar mijn visie horen op het fenomeen Podcasting. Simpel gezegd: jouw eigen stukje radio of gesproken tekst im mp3 formaat plaatsen op een server waar iedereen het bestandje kan ophalen en beluisteren via rss feeds. Voorloper op dit fenomeen is Adam Curry die intussen als pionier heel Nederland aan het Webloggen heeft gekregen. Nu is webloggen een soort uitdragen van iets persoonlijks of een eigen kunstje aan een groter publiek. Ter ver- gelijking; vroeger bouwde je van een aantal transistoren en wat weerstanden met een spoel een geheime zender. Daarmee ging je de FM band op om jouw verhalen en plaatjes te laten horen aan een vaak onbekend aantal luisteraars. Met de komst van internet is het allemaal anders geworden en werd het 'zendbereik' plotseling wereldwijd. Vele radiozenders zijn dan ook met hun signaal online gegaan. Voor alle mensen is er nu al een tijdje het webloggen binnen bereik gekomen. Je eigen statements, verhalen, bezigheden, etc op het internet plaatsen blijkt een groot succes. Nu komt daar het podcasten bij: je eigen interviews, liedjes, programma, etc. in een mp3 bestand plaatsen op het net, zodat iedereen jouw stem en muziek kan beluisteren. Toch denk ik niet dat dit fenomeen het succes zal halen zoals dat het geval is met webloggen. Er zijn een paar nadelen, namelijk dat een snelle internetverbinding een absoluut vereiste is. Het downloaden van de soms best grote bestanden kost wat tijd. Dan moet je vervolgens de moeite nemen om minutenlang tot veel langer je aandacht te houden bij een Podcast waarvan je vaak niet precies weet wat er komt. Het gevolg is mogelijk veel 'afvaldataverkeer' omdat je na enkele seconden de Podcast alweer weggooit als deze tegenvalt. Ik zie niet dat dit voor een groot publiek aantrekkelijk zal worden, want het maken van een podcast is niet zo eenvoudig als het plaatsen van een entry op je weblog. Misschien blijven er een paar favo-podcasters over voor een klein publiek, maar een échte concurrent van de 'good old radio' zal het nooit worden. Een livestream is aantrekkelijker én kan interactief zijn. Podcasten is uiteindelijk je eigen egotrip in mp3 formaat aanbieden aan een wereldwijd publiek die volgens mij niet op jouw kunstje zit te wachten.
Web-Log 10-03-2005 10:33:42

Hackers

Het forum van B2 (De weblogsoftware waar wij bij XOOX.nl gebruik van maken) is sinds gisteren gehacked. XP0Z3|) BY XP0Z10/\/ en Y0U\/3 0FF1C14LLY B33/\/ XP0Z3|) staat er nu boven (Exposed by Exposion, You've officially been exposed). Da's fijn...not :evil:.

Of het iets te maken heeft met de bug die vorig jaar december in de forum software ontdekt werd, weet ik niet. Feit is dat alle berichten weg zijn en aangezien de ontwikkeling van B2 al een paar maand geleden gestopt is ben ik bang dat er ook geen backup is. Da's erg jammer aangezien er een schat aan info terug te vinden was. De scriptkiddies hebben het weer voor elkaar, de eikels.