Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 09-03-2005 21:12:41

Poll TV

Poll cijfers
Uitslag Poll: Jij en Platte Televisie:
Poll Image


Uit het merendeel van de stemmen blijkt dat de meesten voorlopig nog behoudend zijn en zich nog uitstekend weten te redden met hun huidige beeldbuis-televisie. Toch zegt al 17% te be- schikken over een plat beeldscherm, wat ik een behoorlijk percentage vind. Gelukkig zie ik dat een kleine meerderheid de wens uitspreekt voor een LCD Televisie, ook mijn wens. Dat plas- ma TV nog steeds populair blijft is mij een raadsel na alle publicaties over het inbranden van logo's en het monsterlijke stroomverbruik. Nee, ik koop na mijn beeldbuis vrijwel zeker een LCD TV! Iedereen weer bedankt en jouw stem wordt natuurlijk opnieuw zeer op prijs gesteld.
Web-Log 06-03-2005 17:21:57

XOOX in Pink

XOOX logo pinkIk dacht even dat wij uit de gratie waren geraakt bij Tante Neel omdat we niet meer werden gelinkt vanaf haar site. Gelukkig wist René mij te vertel- len dat we zijn opgeroepen om een eigen icoontje te maken voor op haar site. De afmeting moet zo'n 100 x 100 pixels zijn en in de kleuren paars, roze of rood!! Nouja, na enig freubelwerk heb ik dit ervan weten te maken. Een beetje 'homo' is het wel, maar ach, mooi paars is niet lelijk, toch??
Web-Log 01-03-2005 16:18:22

Intro-Quizz

De Intro-Quizz van februari heeft een record aantal inzendingen opgeleverd. Maar liefst 27 mensen hebben meegedaan en ik heb nog niet eens een herinneringsmailtje verstuurd dat er weer een nieuwe online stond, daarom mis ik wel een aantal namen van mensen die eerder altijd wel meededen. Daar staat tegenover dat we er ook een hoop nieuwe kandidaten bij hebben gekregen. Dit is de top 5 van februari:


Allemaal weer gefeliciteerd! al is het niet zo'n hele grote verassing voor deze personen aangezien je nu de steeds de huidige stand kunt volgen aan de rechterkant op de Quizz-pagina.

Voor deze maand staat de nieuwe Intro-Quizz online, dit keer zonder thema, gewoon 15 willekeurige fragmenten van platen die ooit in de top 40/50/100 hebben gestaan. Succes ermee!
Web-Log 01-03-2005 09:16:48

Voorgeneemt


Een tijdje terug, zo vlak voor de jaarwisseling in de tijd van de goede voornemens, ging plot- seling het scherm van de weblog van Eljo (Morpurgo) op zwart. Het was een poosje rustig op zijn site begin januari 2005. Toen kwam er een nieuwe lay-out, allerlei kolommen met links en besprekingen van films en games. Ik krijg de indruk dat er maar weinig is terechtgekomen van zijn goede voornemens. Eljo, ik hoop dat je niet doordraaft. Hopelijk heb je er nu een goede balans in gevonden. Want we willen natuurlijk niet opnieuw een Blog in Black ! Kappisch !!
Web-Log 28-02-2005 20:55:52

Poll

Uitslag poll
Uitslag Poll: Mijn grootste online irritatie is...

Poll image

Het is helder, de meeste stemmen werden uit- gebracht op virussen en spyware. Pop-ups en spam volgden daarna. Gelukkig vond slechts 4% het verslavende aspect van internetgebruik niet een noemenswaardig irritant bijverschijnsel. Foutmeldingen lijken we niet meer te kennen tegenwoordig. Iedereen bedankt voor deze stemming, en natuurlijk is er weer nieuwe poll.
Web-Log 23-02-2005 11:09:32

Geef je bloot

ErikIk geef het toe, je moet wel iets exhibitionistisch over je hebben om je hele hebben en houden bloot te geven via een Weblog op internet. Of is het gewoon de arrogantie dat je van jezelf vindt dat je iets te melden hebt? Ik ben mij er in ieder geval van bewust dat er nog maar weinig te vernieuwen is, zeker als het gaat over het internet. Je kunt hooguit voor een groep mensen degene zijn die als eerste iets grappigs of opmerkelijks meldt, terwijl het betreffende onderwerp of bericht waarschijnlijk al veel langer op internet ronddoolt. Natuurlijk blijven je eigen belevenissen wél uniek. En juist dat, de persoonlijke belevenissen, meningen en visie in combinatie met grappige (bestaande) berichten en afbeeldingen, maken een weblog uniek. Vandaag lees ik in Metro een stukje over de populariteit van Weblogs waarin wordt gesteld dat dit medium aan zijn succes ten onder lijkt te gaan omdat er zoveel gebruik van wordt gemaakt. En ja, blijf dan maar eens opvallen en een breed publiek boeien. En zijn ook andere manieren om jouw mening uit te dragen aan een groot publiek. René en ik komen allebei uit de radiowereld en dat is natuurlijk ook een kunstje doen voor publiek. Ik zeg wel eens tegen mensen in mijn omgeving dat het webloggen voor mij in de plaats is gekomen voor het radio-maken. Zo 'zend' ik mijn ding uit. Anderen sturen persoonlijke kommentaren naar kranten. Zo valt mij vandaag iets op: Kees Hooreman uit Haarlem heeft de hoofdprijs! Zijn ingezonden stukje met zijn visie op invoering van de doodstraf is vandaag in zowel de Metro als de Spits geplaatst. Kijk, dat is leuk! Zo bereik je nog eens een lekkere groep mensen.
Web-Log 20-02-2005 11:58:39

Porno Poll

Poll results

Uitslag Poll: Films. Ik hou van...

Poll image

Ja, wat moet ik erover zeggen. De overgrote meer- derheid van de XOOX bezoekers kijkt het liefst naar Pornofilms. Een verklaring heb ik intussen ook ge- vonden voor deze opmerkelijke score. Door Rutger, een oplettende collega op mijn werk, werd ik erop attent gemaakt dat ik geen optie "Humor/Komisch" bij de keuzemogelijkheden had staan. Bij gebrek aan die mogelijkheid zouden meer mensen ge- neigd zijn om voor Porno te kiezen, was zijn stel- ling. Dat zou erop kunnen wijzen dat de meerder- heid van de bezoekers van XOOX in ieder geval houden van sex én humor, of zelfs sex humor vinden ofwel veel lol hebben tijdens sex. En dat vind ik dan weer porno humor! Fijn publiek, bedankt voor deze stemming en er is natuurlijk weer een nieuwe poll, dus laat van je horen!
Web-Log 19-02-2005 01:21:57

Chatten

Ik zit eraan te denken om een Chatbox toe te voegen aan onze site. Nu ben ik zelf helemaal geen chatter en zou het dan ook puur voor de bexooxers doen maar zitten jullie daar eigenlijk wel op te wachten????
Web-Log 12-02-2005 10:31:54

Porno !

Spijt van het plaatsen van de nieuwe poll heb ik niet. Maar het is wel opvallend dat na 23 stemmen één derde van onze bezoekers uitgesproken liefhebbers blijken te zijn van pornofilms. Geeft dat te denken? Nee hoor, maar wij weten intussen met wie we te maken hebben. Blijf dan ook vooral fijn doorstemmen op onze poll!