Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 02-07-2009 19:35:00

Poll

Uitslag Poll:
Wat is/zijn jouw favo spelcomputer(s) ?


Wat een verrassende uitslag! De meerderheid speelt het liefst hun game op de eigen PC! Dat had ik niet verwacht. De DS lite en DSi zijn zéér populair en terecht. Het is een perfecte kleine spelcomputer met volwassen mogelijk- heden. En zo'n touch-screen geeft er een extra dimensie aan. Dan zijn er nog een heleboel andere spelcomputers waarvan de aloude Play Station 2 nog wel het meest populair blijkt te zijn! Ook wel een verrassing eigenlijk. Zelf ben ik blijkbaar zéér gemiddeld als ik de uitslag zo bekijk; hier in huis liggen twee DSlite-jes, een PS2 en natuurlijk enkele PC's. De PC gebruiken we weinig voor echte games maar wel voor online games via spelletjes.nl etc. De laatste tijd speel ik steeds vaker op de DS. Best leuk!
Web-Log 28-06-2009 16:27:32

Bedrijfsuitje

René en ik hadden gisteren een prima dag in Walibi World !

De Xpress

Er zijn niet veel foto's maar er volgt nog een filmpje... Maar je weet het.. dat kost tijd en tijd is schaars tegenwoordig. Alle rollercoasters hebben we 3 of meer keer gedaan, helemaal niet slecht op een zaterdag. De Golitah en The Xpress (Superman The Ride) blijven favoriet.
Web-Log 25-06-2009 19:04:06

Rollercoasting

Ook dit jaar willen René en ik een dagje weg. Zeg maar ons bedrijfsuitje. In 2007 waren we in Walibi en dat is ons zó goed bevallen dat we aanstaande zaterdag opnieuw een dagje rollercoasting willen doen! Helaas heeft YouTube ons fraaie filmpje uit 2007 hevig verminkt door de muziek weg te halen. Gelukkig hebben we hier een alternatief. Maar het lijkt er nu op dat ons uitje niet doorgaat wegens privé-omstandigheden bij mijn collega. Dat gaat natuurlijk voor! Walibi wacht wel.

Volgens mij wordt ook bij het alternatief de boel geblokkeerd. Heeft iemand een suggestie waar ik nog een filmpje kan uploaden zonder dat rechten-gezeik???
Web-Log 01-06-2009 18:57:29

Dolle Hond (Poll)

Uitslag Poll:
Maurice de Hond (61) wéér vader...


Flauwe grappen zijn gemaakt en meningen ge- geven. Ook op XOOX was ruim 75% niet erg blij met dit bericht. De stemmers lijken 61 jaar té oud te vinden om nog kinderen te krijgen, en ik deel die mening. Verbieden en/of steriliseren blijken goede alternatieven. Slechts 14% wil de Hond nog wel feliciteren met zijn uitschieter. Tsja, als je op die leeftijd nog steeds niet over je Mid-life crisis heen bent en op zoek blijft naar steeds jongere vrouwen... dan moet je ook aan diens kinderwens denken. Voor zo'n dame is het einde ook in zicht qua bevruchten (door Maurice ), dússs. Hoe oud denkt hij eigenlijk wel te kunnen worden? (ik voel een poll opkomen) Toch maar even langs de uroloog gaan. Knip, knip.. iedereen blij!
Web-Log 23-03-2009 21:40:10

Poll

Uitslag Poll:
Vliegtuigongelukken...


Het hoort er nu eenmaal bij; als je vliegt kán er een ongeluk gebeuren. Maar dat risico lopen we ook, en
zelfs nog meer in het dagelijks verkeer. Zo denken tenminste de meeste stemmers op de poll. Een duidelijke minderheid wordt er angstig door of vliegt juist dáárom nooit. Stoer hoor. Dank voor het uitbrengen van je stem. En laat
je stem weer horen in onze nieuwe poll; Meidengroep Damesgroep K3 valt uit elkaar...
Web-Log 26-01-2009 02:35:43

Uitslag Intro-Quizz 2008

Ik weet het, ik ben er veels te laat mee, we zijn alweer bijna aan het eind van de maand januari 2009 en toch wil ik het nog even hebben over het jaar 2008. Je hebt van ons nog niet officieel te horen gekregen wat de eindstand is geworden van vorig jaar.

De echte die-hards hebben de eind-uitslag natuurlijk allang gezien via de scoresheet op onze site maar voor degene die dat nog niet hebben gezien volgt hier de top 5 over het jaar 2008:

  1. Intro-Skenners 360
  2. Johan Janssen 358
  3. Frits van Tiscali 355
  4. Eric & Sebas 355
  5. Patilla 352
En daarmee feliciteren we de Intro-Skenners die net als vorig jaar op de eerste plaats zijn geeindigd. De 360 punten geeft aan dat zij alle 180 fragmenten foutloos wisten te benoemen, dat is niet uniek want Johan Janssen deed dit al een keer eerder in 2006.

Diezelfde Johan Janssen staat nu in het 5-jarige bestaan van onze Quizz ook voor de 5e keer in de bovenste regionen van de jaaruitslag. In 2004, 2005 en 2006 was hij de winnaar, in 2007 en nu ook in 2008 eindigde hij op de 2e plaats.

Net als in 2006 en 2007 hebben we ook dit jaar dankzij onze vrienden van Google (-ads) wat geld bij elkaar kunnen sparen voor een leuke prijs. Al eerder heb ik aangegeven in de nieuwsbrieven dat je maar 1 keer een prijs kunt winnen met de Quizz. Johan Janssen won in 2006 een kadobon van 50 Euro en de Intro-Skenners wonnen in 2007 een kadobon van 100 Euro die ze gebruikt hebben om een mediaspeler aan te schaffen, vandaar dat de prijs dit jaar naar de nummer 3 gaat en dat is Frits van Tiscali.

Hij heeft net als Eric & Sebas het afgelopen jaar 355 punten behaald maar zoals je kunt lezen in de linkerkolom naast de quizz kijken we bij een gelijke score naar wie er het eerst heeft ingezonden. Frits was 7 keer het eerst met inzenden en Eric & Sebas waren 5 keer eerder en dus komt Frits hoger te staan en als winnaar van de prijs uit de bus.

Het moeilijkste fragment van 2008 zat in de Quizz van de maanden juli en december; Voor beide maanden was dat fragment 12, respectievelijk Demis - Ga dan, deze eendagsvlieg kwam tot nummer 8 in de nederlandse top 40 van april 1996, en Jermaine Jackson - Daddy's home, de eerste van in totaal 5 top 40 hits van deze zanger uit de bekende Jackson familie stond ook op nummer 8 maar dan in april 1973. Beide fragmenten werden door 10,7% van de kandidaten goed geraden.

Het makkelijkste fragment van 2008 zat in de quizz van de maand augustus, het ging hier om fragment 4: Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 seconds, deze plaat haalde net niet de nummer 1 positie maar bleef staan op 2 in de top 40 van juni 1994. Dit fragment werd door 98,9% van de kandidaten goed geraden.

Augustus was tevens de Quizz waarin we de meeste inzendingen binnenkregen, nl 95. Slechts 56 inzendingen kregen we binnen voor de Quizz van december.

In 2008 hebben exact 100 nieuwe kandidaten meegedaan aan de Quizz waardoor er in totaal al meer dan 500 kandidaten in ons bestand staan dat we hebben opgebouwd sinds 2004.

Ik dank iedereen voor zijn of haar deelname aan de Quizz het afgelopen jaar en hopen dat jullie in dit jaar ook allemaal weer mee gaan doen.

In 2009 gaan we uiteraard weer voor het 6e jaar vrolijk verder met onze Intro-Quizz. Ook nu, aan het begin van het jaar, heb ik nog geen enkel zicht op een eventuele prijs voor het komende jaar. Dit is weer volledig afhankelijk van de inkomsten uit de Google advertenties. Rond oktober kunnen we je daar meer over melden. We willen wel de regel veranderen dat je maar 1 keer een prijs kunt winnen, dit willen we veranderen in 1 keer per 3 jaar. Daardoor zou Johan Janssen weer meedoen voor een prijs aan het eind van dit jaar, als er dan tenminste een prijs is.

Antwoorden voor de Quizz van januari kunnen nog tot 31 januari 24.00 uur ingezonden worden. We hebben tot nu toe al bijna 60 inzendingen mogen ontvangen en daartussen zitten ook weer heel veel nieuwe kandidaten, die wil ik via deze weg van harte welkom heten bij de XOOX.NL Intro-Quizz.

Je vind de Quizz op de vertrouwde pagina.

Succes!
Web-Log 25-01-2009 10:02:44

Nieuwe Stijl

Preview nieuwe layoutBijna is het zover; onze nieuwe layout 2009 komt online. En dat heeft best wat tijd gekost, meer dan we dachten. Samen bedenken we dan een nieuwe indeling van de site plus de stijl waarin we het in beeld willen brengen. En hoe fraaier we het willen, des te meer moeite het kost om alles om te zetten en passend te maken voor alle browsers. Want dat blijkt ook ieder jaar weer een hele klus. Links zie je al een kleine preview van de nieuwe stijl... Wait and see, binnenkort dus online!
Web-Log 25-12-2008 12:11:38

Poll

Uitslag Poll:
Voor een Kerstboom betaal ik


Hebben we nou gewoon zuinig publiek die niet zo op het fenomeen Kerstboom is gesteld? Of slaat ook hier de recessie toe? Of men heeft géén boom, of een goedkope... Zelf heb ik dit jaar best veel geld uitgege- ven aan een mooie boom, plus nog eentje voor bij mijn ouders. Persoonlijk hecht ik er toch wel aan; een mooie, grote, échte boom in huis van een week voor de Kerst tot enkele dagen na oud en nieuw!