Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 14-10-2004 23:50:57

Uitslag Poll

Poll: Demonstreren tegen het kabinetsbeleid...

Poll: Demonstreren tegen het KabinetsbeleidPoll: Demonstreren tegen het Kabinetsbeleid

Veel bezoekers van xoox vinden blijkbaar dat de acties nog wel hader mogen, al is slechts een klein deel van de stemmers overtuigt van een positief effect. Ondanks dat het mogelijk niets oplevert, vinden de de bezoekers van xoox dat de acties een belangrijk signaal zijn en dat het nog wel even door mag gaan. Slechts een minderheid is intussen alweer demonstratie-moe. Iedereen bedankt voor het stemmen en laat je stem s.v.p. opnieuw horen !! [poll overzicht]
Web-Log 09-10-2004 18:00:30

Van Inkel valt tegen

Jeroen van InkelHet komt niet erg uit de verf, het plan van Michiel om Jeroen van Inkel zijn weblog ter beschikking te stellen tijdens zijn vakantie. Dit, als een kans voor Jeroen om op die manier "contact te maken met de wereld die web-logging heet..." Jeroen laat echter maar weinig van zich horen; slechts 3 entries sinds het vertrek van Michiel op 5 oktober. De enige échte posting tot nu toe is een bewogen foto van zijn eigen bill-board langs de snelweg.

Ach, hij zal wel andere dingen te doen hebben. Ik ga er niet verder op in....
Web-Log 04-10-2004 22:47:47

Gastlogger

Jeroen aan de logMichiel gaat voor een weekje of 3 op vakantie en was op zoek naar een gastlogger voor zijn website. Die heeft hij nu gevonden in collega Jeroen van Inkel. Het zijn de eerste stappen voor Jeroen als weblogger. Ik ben benieuwd.

Michiel, prettige vakantie en Jeroen, succes! Ik zag dat de link weblog al op je site staat, ik neem aan dat die straks, na die 3 weken, daadwerkelijk aktief word?
Web-Log 03-10-2004 11:20:25

Nieuwe Poll

ResultatenPoll: Afvallen met pillen

Opvallend optimisme bij de stemmers op onze poll. Langzaam verschoof de uitslag naar een meerderheid die dachten dat er geen of slechts weinig resultaat kan worden geboekt. Of zelfs gewichtstoename! Uiteindelijk toch nog 24 % die blijkbaar graag wil geloven dat het mogelijk is. Mag ik vaststellen dat het publiek van xoox een positieve kijk op de wereld heeft en uitgaat van het positieve?! Dat wil ík dan weer graag geloven! Iedereen bedankt voor het stemmen!
Web-Log 01-10-2004 12:00:00

Quizz winnaars

En ik maar denken dat we de vorige maand een pittige quizz in elkaar hadden gezet.... Niet dus. We hebben 15 inzendingen gekregen, slechts 3 daarvan hadden er minder dan 10 goed.

De uitslag is als volgt:
Heren en dame, gefeliciteerd!
Eric, jij krijgt de cd, we nemen daarover zo snel mogelijk contact met je op.

Waarschijnlijk zal de komende maand de laatste zijn dat we een cd als prijs weggeven. Zoals ik bij de vorige uitslag al vermeldde ben ik van plan een score-sheet te maken waarop je de actuele stand kunt zien. Ik hoop dat ik die volgende maand af heb, ik heb het erg druk en het programmeren is nog steeds nieuw voor mij maar ik hoop het wel.

Omdat het ondertussen alweer oktober is staat de nieuwe Intro-Quizz ook weer klaar om gespeeld te worden. Nu hoop ik wel dat die wat pittiger is als de vorige maand. Dit keer staan de groepen of bands (zoals jij wilt) centraal. Dus niet antwoorden met de naam van een zanger of zangeres! :)

Succes ermee!
Web-Log 23-09-2004 13:10:37

Poll uitslag

Uitslag poll
Afvallen met pillen...
Poll

Het is duidelijk; het merendeel van de 54 stem- men vindt afvallen door pillen geldklopperij of zelfs gevaarlijk. Vanaf vandaag ben ik begonnen met de Esyba Afval Race om aan te tonen wat pillen nou werkelijk kunnen doen. Iedereen bedankt voor het stemmen en er is natuurlijk weer een nieuwe poll.
Web-Log 12-09-2004 23:36:17

Feestjes

Ik bedenk me eigenlijk net dat het gisteren wel een hele unieke dag op XOOX.NL was; geen enkele posting! Dat was de eerste dag sinds 1 januari 2004, de dag dat we begonnen. Natuurlijk ben ik voor 100% schuldig. Erik is druk met zijn verhuizing, heeft zijn computer ingepakt en wacht op een aansluiting op zijn nieuwe adres. Nou post ik normaal gesporken toch al niet zo heel veel, ik hou me meer bezig met de werking van de site/server, maar had me eigenlijk wel voorgenomen om iedere dag wat te plaatsen tot Erik weer terug zou zijn. Laat ik dat op de eerste dag al niet hebben kunnen waarmaken :(

Ik had er dan ook mijn redenen voor; Mijn schoonmoeder is gisteren 60 geworden en daarom had ze gistermiddag haar kinderen en kleinkinderen uitgenodigd om wat te gaan drinken en eten bij Snitzelhuis Kakelbont alwaar wij ons prima vermaakt hebben tot een uurtje of 8.
De SpeeltuinHet Eten

Toen we thuiskwamen konden we gelijk door naar de overbuurtjes, die hun verjaardagen gezamelijk vierden. Erg gezellig feestje dat doorging tot in de late uurtjes. En daarna was het alweer zondag en was ik dus te laat om nog wat te posten, wat me waarschijnlijk ook niet eens meer gelukt was :)
Web-Log 10-09-2004 19:40:09

Vernieuwde site??

Vanmiddag heb ik de nieuwe XOOX.NL site online gezet. 'Huh, nieuw?', zul je nu waarschijnlijk denken. Ja, ik ben de afgelopen 2 weken bezig geweest om de layout volledig over te zetten naar CSS (Cascading Style Sheet), daarbij heb ik alle tabellen uit de pagina verwijderd. Ik las nl dat tabellen je site nogal traag zouden maken. Nu is alleen de poll nog een tabel, de rest is helemaal met CSS gemaakt. Ook maak ik nauwelijks nog gebruik van een transparant 1 pixel plaatje om onderdelen te positioneren. Dat kan allemaal met CSS. De grote van de pagina's is nu ook terug gebracht van 13kb naar 9kb. De site zou in theorie dus iets sneller moeten zijn.

Handig is ook dat we je nu meerdere lay-outs kunnen aanbieden waarna de bezoeker zelf kan kiezen welke lay-out hij/zij het leukst vinden. Dat gaan we straks zeker doen en daarbij bieden we dan ook oude lay-out aan, aangezien zo'n 27 procent deze lay-out nog niet je van het vonden.

Tot slot ben ik benieuwd of de site er nog wel in iedere browser goed uitziet. Ik heb getest in IE en Firefox maar nog niet op de Mac, Icapture ligt er nl uit. Kom maar op met dat commentaar.

Valid XHTML 1.0! CSS