Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 15-04-2007 17:03:34

Nelly F

Nelly Furtado is zo'n zangeres waar ik maar geen vaste mening over lijk te hebben. Ooit, met de song "like a bird" stal ze mijn hart, maar daarna ging dat al snel over in ergernis of zelfs dat ik haar een nare, snerpende en nasale stem vond hebben. Terug van haar bevalling kregen we te maken met een stoere en meer sexy Nelly. De tracks Maneater en Promiscuous hadden voor mij niet gehoeven. Met All good things... moest ik al erkennen dat het best prettig klonk en nu met Say it right ben ik helemaal om. Toch blijft ze wat mij betreft een wat vreemde zangeres met een zeikerige, scherpe neus-stem.
Muziek 11-03-2007 01:07:51

Desecration Smile

Goeie plaat die nieuwe van de Red Hot Chili Peppers, maar steeds als ik het nummer hoor denk ik dat er een stukje inzit wat gejat is van een ander nummer. Het komt me nl zo bekend voor alleen schiet het me maar niet te binnen. Het gaat om onderstaand gedeelte van de plaat, wie oh wie weet dit?

Muziek 03-03-2007 23:46:51

Pop Duel

Kijk nou toch eens, wederom een verslavend muziekspelletje op het internet. Ik wist wel dat Paul op zijn site het popduel speelde maar alleen dat je daarvoor 3 vragen moest beantwoorden en als je die goed had dan kon je uitgekozen worden om in Rabradio mee te spelen. Het was voor mij helemaal nieuw dat het nu zo'n interactief spel was geworden. I'm hooked again.

De online variant van het Rabradio Popduel.
Muziek 09-01-2007 21:24:15

Uitslag Intro-Quizz december

En dan wordt het nu de hoogste tijd voor de uitslag van de Intro-Quizz van december en tevens de jaaruitslag van 2006.

Het was een moeilijke quizz gezien het geringe aantal deelnemers van 61, bijna 30 minder dan in november toen er nog 89 kandidaten meededen. Dit is de top 5 van december:

  1. Frans van Dun 30
  2. Peggy Mommers 30
  3. Hilco en Frans 30
  4. Johan Janssen 30
  5. Roel Regelink 28
Ondanks de moeilijkheidsgraad toch nog 4 kandidaten die alles foutloos wisten te benoemen. Frans stuurde zijn oplossingen het snelst in en is daarmee de maandwinnaar van december. Gefeliciteerd! Hier staat de complete ranglijst.

Van alle fragmenten bleek Marco Borsato met de bestemming (fragment 3) het gemakkelijkst te raden, ruim 82% had dit goed, fragment 6 (East Side Beat - Ride like the wind) werd met net 16% het minst geraden. Dat was wat mij betreft ook volgens verwachting, maar naast fragment 6 schatte ik ook dat fragment 1 door maar weinig mensen zou worden geraden, het fragment werd zeker niet als beste geraden maar er waren nog wel 5 andere fragmenten die blijkbaar nog moeilijker waren. Details vind je hier.

In December deden 8 nieuwe kandidaten mee, te weten: Lieke, Gino Heyerick, Boo-Anco, Didier Pollet, Vervisch Mike, Lenny Kooken, Rebekka de Boer en Eddy Takkenkamp, welkom allemaal!

En dan is het 2007 en hebben we er weer een jaar Intro-Quizzen opzitten. Ik ga hier niet een uitgebreide statische samenvatting geven want daar heb ik helemaal geen zin in :-), zo'n overzicht kan iedereen zelf wel uit de scoresheet halen. We kijken alleen naar de ranglijst en we zien dat we in 2006 voor het 3e achtereenvolgende jaar dezelfde jaarwinnaar hebben en dat is natuurlijk een hele prestatie! Hier vind je de hele lijst, dit is de top 10 over 2006:

  1. (1) Johan Janssen 360
  2. (--) Peggy Mommers 357
  3. (--) Hilco en Frans 354
  4. (44) Frans van Dun 350
  5. (3) Intro-Skenners 344
  6. (13) Roel Regelink 334
  7. (21) Eric Westerop 329
  8. (5) Gerard van de Water 299
  9. (2) MusicFreak 298
  10. (9) Esther Bouwens 295
Johan wint wederom de eerste prijs (daarover zo meer), hij wist dit jaar alle 180 fragmenten goed te raden. Dan ben je echt goed!. Peggy Mommers, die dit jaar voor het eerst meedeed, deed het ook niet slecht, slechts 3 punten minder (1 fragment en 1 titel fout) en dus op de 2e plaats. Ook nieuw dit jaar waren Hilco en Frans, zij wisten 3 fragmenten niet en hebben daardoor 354 punten en zijn als derde geeindigd. Zowel Peggy als Hilco en Frans struikelden over het nummer 'Bring it all back' van S Club Seven uit de cijfers quizz van april.

Ik hoop dat het in 2007 weer zo spannend wordt en misschien wordt het wel een gelijke stand en moet de winnaar het hebben van het op tijd inzenden van de antwoorden waardoor je net iets hoger eindigt.

We hebben dit keer besloten om de jaarwinnaar ook echt een prijs toe te kennen. Daarvoor komen de inkomsten van onze google-ads mooi van pas. Daar zijn we een jaar geleden mee begonnen en krijgen binnenkort onze eerste cheque en dus krijgt Johan een kadobon van 50 Euro! Volgend jaar hopen we een nog iets grotere prijs te kunnen weggeven, ik zit te denken aan een MP3-speler van het merk iAudio of iRiver die toch vaak als beste uit de diverse testen komen. Ik kan hier nog niets met zekerheid over zeggen maar als er geen veranderingen optreden met de google-ads denk ik dat dit wel een haalbare kaart is.

Dan de eerste Intro-Quizz van het nieuwe jaar, die staat volledig in het teken van de jaarwisseling. Blijkbaar is ie wederom moeilijk omdat we vandaag pas de eerste inzending hebben gehad met alle 15 fragmenten correct en dat gaat normaal gesproken wel sneller. Als je mee wilt doen kun je hier klikken.

Veel succes!
Muziek 15-12-2006 14:06:44

Goosebumps

Raar eigenlijk wat muziek allemaal met je kan doen. Ik krijg momenteel gewoon kippenvel van de nieuwe single van Nelly Furtado - All good things. Gisteren en eergisteren had ik cursus in Utrecht en zat daardoor bijna 3,5 uur in de auto, nou vind ik dat je de muziek sowieso al heel anders beleeft in de auto, vooral omdat ik de radio bijna altijd op 10 heb staan. De single van Nelly is deze week zowel alarmschijf als megahit en zodoende kon ik al schakelend tussen 538 en 3FM deze plaat 2 keer op de heen- en terugweg beluisteren. Dope!
Muziek 08-12-2006 16:19:08

Uitslag Intro-Quizz November

Je krijgt nog de uitslag van de november editie van onze Intro-Quizz. En weer is er een nieuw record als het gaat om het aantal deelnemers, maar liefst 89 kandidaten stuurden zijn of haar antwoorden in. Bedankt daarvoor! De top 5 vermelden we zoals gebruikelijk ook weer:
  1. Patilla 30
  2. Maarten & Jacco 30
  3. Hilco en Frans 30
  4. Peggy Mommers 30
  5. Johan Janssen 30
En naast deze 5 mensen wisten ook de Intro-Skenners alle 15 fragmenten goed te beantwoorden, gefeliciteerd allemaal en in het bijzonder Patilla, omdat hij de eerste was die inzond is hij gelijk ook de maandwinaar. De rest van de scores vind je hier.

Fragmenten 9 en 14 werden met 89,3% het meest geraden en fragment 3 en 12 met 27% het slechtst, je kunt het hier nakijken. Bij fragment 2 heb ik zowel René Froger als Doug Ashdown (het origineel) goedgekeurd omdat het verschil bijna niet te horen is tussen deze 2 fragmenten. En bij Fragment 3 kwamen meerder oplossingen binnen die ik in eerste instantie fout rekende. Later ben ik eens gaan googlen omdat er steeds meer volgens mij "foute" antwoorden binnen kwamen. Toen bleek dus dat de Dutch Rhythm Steel & Show Band ook bekend was onder de naam de Trinidad Oil Company en hun liedje January, February bleek ook nog eens onder de title de Calendar song verkocht te zijn. Ook las ik dat zij iets met Boney M van doen hadden. Daarom heb ik later deze antwoorden allemaal aangepast en nu dus wel goedgerekend.

Er waren de afgelopen maand 12 Nieuwe kandidaten, wij heten van harte welkom: Gerard de Veen 20, Carlo 19, René Terlouw 18, Bart 16, Anne 13, Evelien de Meulemeester 13, Bjorn 12, Jurgen Verscheure 12, Bart Blokzijl 11, Ilonka 9, Teigerin 6 en Viktor 0 punten.

De nieuwe en tevens laatste Intro-Quizz van 2006 staat alweer een week online, op 1 januari weten we wie de jaarwinnaar is geworden. Benieuwd of Johan Janssen voor de 3e keer winnaar wordt of dat Peggy Mommers hem kan inhalen. De laatste quizz heeft alleen jaren 90 intro's omdat Robin de Groot dat vorige maand voorstelde. Mocht je ook een verzoek voor een quizz hebben laat dat dan even weten.

Veel succes als je mee gaat doen.
Muziek 12-11-2006 19:33:49

Arabic Dance 2

Meteen maar even de CD Arabic Dance 2 meegenomen.
Op Tarkan na, zijn de artiesten mij niet bekend...

Klik voor groter

En ach, voor 5 TD (= 3 euro) is het nog best lekkere muziek !!
Muziek 11-11-2006 20:47:21

Verzoekplaatje

Wie kan me helpen aan de plaat die ik zojuist hoorde in het programma X-Factor. Vroeger, en dan heb ik het over meer dan 20 jaar geleden, werd de muziek gebruikt in de uuropener jingle van Radio Oost. Het is moeilijk uit te leggen hoe het klinkt en er wordt al helemaal niet in gezongen (denk ik), het begint met een blazers orkest, althans zo klinkt het maar ik denk dat het gewoon een synthesizer is. Meer kan ik er niet over zeggen. Wie helpt me?

Update: Zoals in de comments te lezen heb ik het nummer gevonden: Maynard Ferguson - Gonna Fly Now (Theme from Rocky). Ik heb er gelijk even een knip ingezet en hierbij kun je hem dan gelijk even beluisteren, de instrumentale versie van de Radio Oost uuropener uit de jaren 80.