Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Web-Log 28-12-2004 12:31:00

Huishoudelijke bericht II

Vannacht ga ik een nieuwe server plaatsen waar XOOX.NL op draait. Dat betekent dat de site een paar uur onbereikbaar zal zijn. Ik verwacht rond een uur of 11 te beginnen. Ik hoop dat daarna onze site een stukje sneller zal zijn, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

Ik zag nl dat wij ook behoorlijk wat last hebben van de Santy Worm. En of onze website onveilige PHP code bevat durf ik niet te zeggen, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van......

Ik weet wel dat de logfiles de afgelopen dagen soms wel 6 a 7 keer groter waren dan een gemiddelde dag, ik kon eruit opmaken dat het met die Santy worm te maken heeft. Dat verklaard in ieder geval ook waarom de site nogal eens traag is.

Voor de geinteresseerden: de oude server was een Pentium II 350 MHz met 256 MB, de nieuwe zal een Celeron 2,66GHz en 512MB aan boord hebben.

In de loop van de nacht hopen we weer online te zijn.
Web-Log 25-12-2004 18:45:14

Huishoudelijk bericht

In ons logo sneeuwt het al een aantal dagen, en dat is te zien!! De kleine laag sneeuw is in- tussen tot een aardige berg geworden het het verdwijnen van de afbeeldingen in ons logo is in volle gang. Als het zo nog een weekje doorsneeuwt, hebben we straks een totaal wit vlak in beeld. U vraagt zich af: waarom zetten de heren van XOOX.NL de sneeuwbui niet stop?? Dat doen we niet, want zoals de trouwe bezoeker van XOOX.NL weet, veranderen wij iedere zes maanden van logo en layout. Op 1 januari 2005 is dat dus ook weer het geval, en de sneeuw- bui moet je dan ook zien als opmaat naar de gedaanteverandering van XOOX.NL. Achter de schermen wordt hieraan momenteel hard gewerkt en wij beloven jullie dat onze site weer een lust voor het oog zal zijn vanaf 1 januari 2005. Het eerste jaar XOOX.NL zit er dan ook bijna op!!
Web-Log 24-12-2004 23:12:35

Eljo gestopt ?!

Met enige verbijstering lees ik net het bericht op de weblog van Eljo dat hij ermee gestopt zou zijn. Is het een grap, een schreeuw om aandacht, of komt het bloggen gewoon even niet uit met de Kerstdagen??? Of is het een zeer verrassend voornemen voor het nieuwe jaar????


We blijven met veel vragen achter, dus Eljo: geef ons een verkla- ring, een uitleg, een reden... Je kunt niet zomaar verdwijnen man!
Update 25-12: Eljo legt uit waarom... (klik op afbeelding)
Web-Log 20-12-2004 19:47:18

Poll Tokkies

Uitsalg poll: Wat vindt U van de Tokkies ??
Poll: Wat vindt U van de Tokkies ?

Poll image


Het mag duidelijk zijn: het publiek van XOOX heeft het helemaal gehad met De Tokkies! Bijna de helft van de 89 stemmers vindt het maar een zielige vertoning. Daarnaast vindt zo'n 40% dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden en dat ze maar beter kunnen stoppen. Ik ben het helemaal met ons publiek eens! En ach: "Het is allemaal Kerst wat de klok slaat..." Iedereen weer bedankt voor het uitbrengen van je stem, en er is natuurlijk een nieuwe poll beschikbaar.
Web-Log 19-12-2004 17:43:09

Wie op visite

Het is ook altijd wat met die 'wie op visite' functionaliteit. Was het eers W.I.E. die aan hun eigen succes ten onderging nu is het W.I.P. dat al een paar dagen onze site supertraag maakt. Kortom ik heb dat gedeelte (tijdelijk) uitgezet. Mocht de site nu nog steeds traag zijn dan hoor ik het graag.
Web-Log 17-12-2004 11:40:59

Kerst Aktie



"Laat je ballen zien..."



Leuke aktie van Aad Meijer
om je boom te exhibitioneren
op internet. Ik ga er zeker ook
mijn kerstboom vandaag nog
toevoegen aan zijn showroom.

Wie volgt?
Web-Log 11-12-2004 20:16:45

Uitslag Poll

Uitslag Poll
Poll: De opkomst van Geert Wilders

Poll: De Opkomst van Geert Wilders

Maarliefst 123 stemmen werden uitgebracht, een record!! Een derde deel van de stemmers juicht deze ontwikkeling toe. Een ander derde deel vindt deze ontwikkeling zorgelijk of zou het liefst deze situatie een halt toeroepen. Wat is ons publiek toch heerlijk genuanceerd. Ondanks het grote aantal stemmen die werden uitgebracht, bleef de verdeling steeds ongeveer het- zelfde. Iedereen opnieuw hartelijk bedankt, en jawel, er is natuurlijk alweer een nieuwe poll.
Web-Log 01-12-2004 20:00:00

Uitslag Poll

Uitslag Poll
Poll: Dit jaar opnieuw Band Aid...

Poll Image

Slechts 22% van de uitgebrachte stemmen ziet wel iets in dit project. De overgrote meerder- heid lijkt een beetje moe te zijn van dit nogal uitgemelkte concept of denkt dat het niet aan de verwachtingen zal gaan voldoen. Bedankt voor het stemmen! Een nieuwe poll staat klaar.