Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Muziek 22-05-2005 12:50:10

Reset your brain

BreinAls de wetenschappelijke vooruitgang verder doorzet, heeft de mens in 2050 uitzicht op onsterfelijkheid. Dit geldt niet voor het lichaam, maar wel voor het brein. Computers zijn dan naar ver- wachting zo ver ontwikkeld dat de complete herseninhoud van een stervende gedownload en dus bewaard kan worden. Bron: Nu.nl.

En dan krijgen we zeker in plaats van het euthanasie-vraagstuk,
een "Control-Alt-Delete" of "Format-Brain" discussie?!
Muziek 18-05-2005 12:05:27

Starship 109

:arrow: Alarmschijf bij Veronica op 01-04-1978: Mistral - Starship 109

Slechts nummer 85 in de Top 40 jaarlijst van 1978, maar wat mij betreft een echte cult-hit. Pas hoorde ik deze plaat weer eens langskomen op Radio 10 Gold en wat is het toch een opvallen- de plaat met zijn strakke gitaren en de zweverige stem van een spacy zangeres. Ik moet tus- sen mijn singletjes nog de originele platenhoes m鴠plaat hebben. Ik zal vanavond eens even speuren in mijn achrieven en het hoesje alsnog bij dit berichtje plaatsen. En als je je dan be- denkt dat 1978 alweer 27 jaar geleden is...

Mistral - Starship 109 single

Voorlopige afbeelding, met dank aan Wim.
Muziek 22-04-2005 16:56:50

80's Request Top 100

Leuk, vorige week al de hele week op Veronica de 80's top 880 en deze week op 3FM de 80's Request Top 100.

Maar nu ik zo naar die lijst op 3FM aan het luisteren ben vraag ik me af wat nummers als Love will tear us apart van Joy Division, Knock me down van The Red Hot Chili Peppers, R.E.M. met The one i love en It's the end of the world in deze lijst doen. Ik bedoel, ik kende van die 4 maar 2 nummers. Zijn er dan werkelijk zoveel mensen die die nummers wel kennen?? Dan zou je ze toch ook terug moeten zien in de Top2000 en de Top 1000 allertijden, vooral Joy Division want die staat nu in deze lijst zelfs op 14e plaats.
Muziek 02-04-2005 20:02:54

Arumbai

Die had ik al lang niet meer gehoord, ik denk al een jaar of 15 niet meer. Vannacht moest ik ineens weer aan dat nummer denken (nummer 2 in '79), ik heb hem vanmorgen dan ook gelijk opgezocht, ik wist dat ie ergens op een lp moest staan. Het ging om de lp 'Lovin' you' een verzamelaar uit 1981, de kwaliteit was waardeloos (wat wel gebruikelijk was voor, de door Herman Heinsbroek samengestelde, Arcade albums). Gelukkig leverde een zoektocht met KCeasy wel een goeie versie op. Ben ik echt oudbollig dat ik dit een mooie plaat vind?

Mocht je hem niet kennen of wil je hem ook graag, hier kun je hem (alleen dit weekend) downloaden als extra XOOX.NL service, niet verder vertellen hoor ;)
Muziek 26-02-2005 21:01:23

Old Friends (2)

Gerrit in de keukenDe kinderen vechten erop losIrma let even op Rik

Dat was weer erg leuk, om een oude vriend, Gerrit, samen met vrouw en hun twee jongens te ontmoeten na ruim 15 jaar. Ik zat met Gait (zo noemden we Gerrit vroeger vaak) op de lagere school én op de padvinderij. We hebben mooie gemeenschappelijke herinneringen en die werden vandaag dan ook regelmatig opgehaald. De kinderen konden het goed met elkaar vinden en hebben zich niet hoeven te vervelen. Samen patat eten en 's middags een rondje lopen door onze wijk. Oude foto's die Gerrit had meegebracht kijken en later nog wat brood smeren zodat ze onderweg terug naar Almelo geen honger zouden krijgen. Rond 18:00 uur vanmiddag zijn ze weer vertokken. Binnenkort gaan wij eens bij ze kijken in het Almelose.

De hele posse, op Rik na dan...
Muziek 15-02-2005 21:28:13

Ufonaut

Belofte maakt schuld. Ik had een tijdje terug beloofd om op onze site de flyer te plaatsen van de CD-Release van Ufonaut aanstaande vrijdag in het Rotterdamse Nighttown. Nu moet ik wel even duidelijk maken dat de preview van zijn electrobreaks en technorock mijn soort mu- ziek niet is. Ik wens hem een spetterende release en dat er maar veel publiek voor mag zijn.

Muziek 21-01-2005 16:46:29

Music DNA

Ik wil toch nog even weer terugkomen op de IntroQuizz. Vorige week schreef ik dat ik deze maand toch wel minimaal 10 inzendingen wil hebben. Ik zit nu op 8 en we hebben nog maar 10 dagen. Ik heb het idee dat de meesten alle fragmenten goed willen hebben en aangezien het een nogal moeilijke Quizz is haken er mensen af. Er is hoop voor jullie.

Via Music DNA kun je erachter komen welke artiest er achter een nummer schuil gaat, ook de titel en albumtitel krijg je erbij. Wat moet je ervoor doen? Een 0900 nummer bellen en de telefoon zo'n 15 seconden bij de luidsprekers houden. De verbinding wordt daarna verbroken en binnen een minuut krijg je een SMS-je met de gegevens. Dit kost je 70ct per keer.

Jammer dan dat de fragmenten van de Intro-Quizz maar 5 seconden zijn :mrgreen:

Voordat je direct overijverig gaat bellen en je je beltegoed erdoor draait, lees eerst de recensie van HCC Magazine.